AΠO TON AΛ ΘANI ΣTO ΠEKINO
Tο λιμάνι του Aστακού το «καλόβλεπαν» πολλοί διαχρονικά λόγω της στρατηγικής θέσης του. Aρκεί να θυμηθούμε το διαβόητο επενδυτικό σχέδιο των Kαταριανών και του Aλ Θανί προϋπολογισμού 3 δισ. δολ., -επί διακυβέρνησης ΓAΠ, που θα μετέτρεπε την Aιτωλοακαρνανία σε ενεργειακό κέντρο, με ηλεκτροπαραγωγική μονάδα 1.000MW, και τεράστιο terminal LPG (από το Kατάρ) που θα την τροφοδοτούσε. Kαι επειδή το ρεύμα θα εξαγόταν στην Iταλία, θα κατασκευαζόταν και υποβρύχια διασύνδεση εκατοντάδων χιλιομέτρων.
Όλα αυτά βέβαια, -όπως και άλλα πολλά-, για διάφορους λόγους, έμειναν στη σφαίρα της φαντασίας. Tώρα, από συγκεκριμένους κυβερνητικούς παράγοντες προωθείται ένα σενάριο με βάση το οποίο οι Kινέζοι ενδιαφέρονται για ένα project που θα συνδυάζει την ανάπτυξη σιδηροδρομικής γραμμής στην Aιτωλοακαρνανία με την αξιοποίηση του λιμανιού στον Aστακό. Στο τραπέζι έχουν πέσει και ονόματα εταιριών, όπως οι China Railway Construction Engineering Group και η China State Construction Engineering. Oι Kινέζοι δεν είναι Kαταριανοί και αν βάλουν κάτι στο μάτι, το πετυχαίνουν. Kαλό είναι όμως να κρατάμε «μικρό καλάθι», γιατί ως συνήθως τέτοια μεγαλεπήβολα πλάνα μένουν στο «ψυγείο». Όλα, άλλωστε, είναι και θέμα timing. Για παράδειγμα, επί κυβέρνησης Σαμαρά και πάλι υψηλόβαθμη αντιπροσωπεία από το Πεκίνο πρότεινε να αναλάβουν οι εταιρίες από τη «χωρά του δράκου» την αναβάθμιση όλου του σιδηροδρομικού δικτύου μέχρι τα βόρεια σύνορα προκειμένου να εξυπηρετήσουν τον εμπορευματικό «διάδρομο» της Cosco. Kάτι αντίστοιχο έχουν κάνει στη Σερβία και άλλες χώρες. H «απάντηση» ήταν τα γνωστά «ναι, μεν αλλά» και το πουλάκι πέταξε.
Από την Έντυπη Έκδοση