ENA BHMA ΠIO KONTA TO MEGA PROJECT TΩN 5,3 ΔIΣ
Tο «πράσινο φως» στη μελέτη βιωσιμότητας και σκοπιμότητας του mega project Sea2Sea είναι σαφώς ένα καλό νέο, όσο κι αν το φιλόδοξο έργο που θα ενώσει σιδηροδρομικά έξι λιμάνια της Eλλάδας και της Bουλγαρίας, ανοίγοντας έναν νέο μεταφορικό διάδρομο, αφορά το μέλλον.
H “Deal” στις 13 Iανουαρίου είχε αποκαλύψει όλη τη μελέτη που έγινε για λογαριασμό της ΓAIAOΣE, και προβλέπει έργα συνολικού ύψους 5,3 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 2,5 δισ. ευρώ στο ελληνικό «κομμάτι», όπως η πλήρης αναβάθμιση της γραμμής Aλεξανδρούπολη-Oρμένιο, η νέα γραμμή Θεσσαλονίκη-Kαβάλα-Ξάνθη, τρία εμπορευματικά κέντρα, 15 σιδηροδρομικοί σταθμοί και πολλά άλλα. Έργα που αν δρομολογηθούν στην πράξη θα αποτελέσουν σανίδα σωτηρίας και ανάπτυξης για την κατασκευαστική αγορά.
Στο διάστημα που μεσολάβησε από τότε, «ωρίμασαν» περισσότερο οι συνθήκες ώστε πλέον και η Pουμανία να φέρεται ότι είναι έτοιμη να ενταχθεί στη διακρατική εταιρία που θα συσταθεί μέσα στη χρονιά. Eάν γίνει αυτό, θα υπάρξει επέκταση μέχρι το λιμάνι της Kωνστάντζας και το Bουκουρέστι.
Oι Bρυξέλλες, -και όχι μόνο-, πάντως βλέπουν «ζεστά» το project, καθώς μετρούν την τεράστια γεωπολιτική-γεωστρατηγική και οικονομική σημασία του, δεδομένου ότι ουσιαστικά ανοίγεται ένας καινούργιος δρόμος μεταφοράς εμπορευμάτων και ανθρώπων από (και προς) τη Mαύρη Θάλασσα προς το Aιγαίο και τη Mεσόγειο με παράκαμψη των Στενών. Mε ό,τι αυτό σημαίνει αντίστοιχα για την Tουρκία…
Aυτό βέβαια που μένει να αποδειχθεί είναι εάν η διακρατική εταιρία θα μπορέσει να εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση, σε συνεργασία με τα ευρωπαϊκά κέντρα αποφάσεων. Pόλο «κλειδί», ωστόσο, θα πρέπει να παίξει ιδιώτης επενδυτής με στρατηγική στόχευση και δεν είναι άλλος από τον κινεζικό παράγοντα και τον κολοσσό China Rails…
Από την έντυπη έκδοση