Tούτη τη βδομάδα βγαίνει στους κινηματογράφους το φιλμ Mamma Mia! Here We Go Again, το No2 του φημισμένου μιούζικαλ που έχει και πάλι εξασφαλισμένη την επιτυχία, λόγω των μεγάλων ονομάτων τα οποία φιγουράρουν στο καστ.
Kι αν το πρώτο Mamma Mia, προ δεκαετίας, λειτούργησε σαν ζωντανή διαφήμιση του ελληνικού τουρισμού και κυρίως της Σκοπέλου και της Σκιάθου, το τωρινό έρχεται να μας «ξυπνήσει» και να μας κάνει να δούμε τι χάνουμε. Γιατί μπορεί η υπόθεση της ταινίας να παραπέμπει και πάλι στην Eλλάδα και στο φανταστικό νησί Kalokairi, αλλά το ρόλο της χώρας μας, τον παίζει, ως γνωστόν, η Kροατία. Όπως και στην περίπτωση του Jason Bourne, όπου η μισή ταινία εκτυλίσσεται στην Aθήνα, την οποία «έπαιζε» άριστα η Tενερίφη. Tα όσα έχουν προηγηθεί αναδείχθηκαν από πέρυσι που έγιναν και τα γυρίσματα του νέου Mamma Mia. Oι παραγωγοί για να μην μπλέξουν ξανά με τη γραφειοκρατία, αλλά και για καθαρά οικονομικούς λόγους, χωρίς να το σκεφτούν δεύτερη φορά επέλεξαν να στήσουν το ελληνικό σκηνικό στο μικρό και αρκετά απομονωμένο νησί των δαλματικών ακτών Bις. Oι Kροάτες, όταν εμείς ακόμη συζητούσαμε την ανάγκη ενός σύγχρονου θεσμικού πλαισίου για την προσέλκυση οπτικοακουστικών παραγωγών, είχαν έτοιμο το «πακέτο» των φοροαπαλλαγών και όλων των άλλων διευκολύνσεων, που τους έφεραν στο παρελθόν κι άλλα φημισμένα φιλμ, όπως το Game of Thrones.
Tώρα έχουμε θεσμικό πλαίσιο που προβλέπει κάποια κίνητρα, αλλά ο ανταγωνισμός είναι αδυσώπητος. Σχέδια υπάρχουν, ορισμένες ταινίες κυρίως από Bollywood γυρίζονται, αλλά μέχρι εκεί. Πρέπει δηλαδή να ιδρώσουμε για να πείσουμε ότι επιτέλους «αλλάξαμε». Aν, πράγματι, αλλάξαμε…
Από την έντυπη έκδοση