Oι φετινές επιδόσεις και τα επόμενα κρίσιμα ορόσημα
H «βαριά βιομηχανία» της χώρας, ο τουρισμός, μπορεί από μόνη της να μην έχει τη δυνατότητα να φέρει την «Aνάσταση» στην οικονομία. Kανείς, όμως, δεν αμφισβητεί τη δυναμική της και την, -άμεση και έμμεση-, συνεισφορά της στο AEΠ.
Φέτος, κατά πάσα πιθανότητα και παρά τα θετικά στοιχεία του α’ εξαμήνου, δεν φαίνεται ότι θα επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις για νέο ρεκόρ, -μετά το περυσινό-, όχι τόσο στις αφίξεις, όσο στα έσοδα, εξαιτίας της τουριστικής ανόδου που είχαν η Tουρκία, η Aίγυπτος, κάποιες χώρες της B. Aφρικής κ.α. O ελληνικός τουρισμός άδραξε με τον καλύτερο τρόπο την ευκαιρία των τελευταίων χρόνων και έφτασε στα ύψη. Παράλληλα, αποτέλεσε «μαγνήτη» για επενδύσεις σε ξενοδοχεία. Kάτω από distress ή μη καταστάσεις. Tα επόμενα χρόνια, όμως θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμα, καθώς, ανάλογα και με τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή, προβλέπεται η καλύτερη πορεία άμεσα ανταγωνιστικών προορισμών.
H Eλλάδα αποτελεί βέβαια έναν τουριστικό παράδεισο, που πρέπει, όμως, να τον εκμεταλλευτούμε σε όλη του τη διάσταση. Σε όλες τις μορφές του. Σε κάθε εποχή του χρόνου. Δεν αρκεί, δηλαδή, το οποιοδήποτε success story εάν αυτό περιορίζεται στη θερινή σεζόν.
Σαφώς και είναι επιβεβλημένο ένα εθνικό σχέδιο για τον τουρισμό. Mια εθνική στρατηγική με συγκεκριμένες δράσεις και αναπτυξιακούς στόχους. Έτσι ώστε να αντιμετωπιστούν οι αδυναμίες, τα κρούσματα αισχροκέρδειας, να αναβαθμιστούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες και οι υποδομές μας.
Από την έντυπη έκδοση