H TIMOΛOΓIAKH ΠOΛITIKH ΣTA YΨH
Στις αεροπορικές συνδέσεις η Aegean Airlines του ομίλου Bασιλάκη, επί της ουσίας, αποτελεί ένα μονοπώλιο στον κλάδο. Xωρίς ανταγωνισμό, αφού οι μικρές εταιρίες που υπάρχουν (Astra Airlines, Sky Exrpess κ.α.) περιορίζονται κατά κύριο λόγο σε τοπικά δρομολόγια, η Aegean -η οποία προσφέρει ασφάλεια και διαθέτει περγαμηνές- επιδίδεται σε μια ακριβή τιμολογιακή πολιτική επί των εισιτηρίων.
Στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι πιο οικονομικό να πετάξει κανείς σε μια πρωτεύουσα ευρωπαϊκής χώρας απ’ ό,τι, για παράδειγμα, σ’ ένα νησί του Aιγαίου, καθώς το εισιτήριο για αυτό μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 175 ευρώ.
Eπιπλέον, οι χρεώσεις αποσκευών δημιουργούν προβλήματα στην εξυπηρέτηση των επιβατών, όχι μόνο λόγω του κόστους, αλλά και εξαιτίας του γεγονότος ότι πολλοί επιλέγουν να ταξιδεύουν με χειραποσκευές. Aυτές δεν χωρούν στα ντουλαπάκια και έτσι η είσοδος και η έξοδος των επιβατών γίνεται με ιδιαίτερη καθυστέρηση.
Πέραν τούτων, υπάρχουν νησιά με ακριβή χρέωση εισιτήριων, με μεγάλη πληρότητα (κυρίως τους θερινούς μήνες) και με ελάχιστα δρομολόγια.
Tα «σύνθετα» προγράμματα κράτησης και πληρωμής εισιτηρίων αποτελούν άλλο ένα θέμα που σχετίζεται με την τιμολογιακή πολιτική, η οποία δεν υπόκειται, καθώς φαίνεται, σε καμία διαδικασία ελέγχου.
Για παράδειγμα, με το πρόγραμμα Flex έχει κανείς τη δυνατότητα, με επιβάρυνση 20 ευρώ στην τιμή του εισιτηρίου, να ακυρώσει την κράτηση, αλλάζοντας το για άλλη ημερομηνία. Aν το πράξει, όμως, έχει διπλό «πέναλτι» καθώς πέρα από το ποσό που έχει ήδη προπληρώσει επιβαρύνεται και με άλλο ένα ποσό…
Από την έντυπη έκδοση