H πραγματική αλλαγή σελίδας για την TPAINOΣE στα μέσα του 2019
H νέα εποχή για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους αρχίζει το Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου, στις 9 το πρωί, στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης, όπου θα σφυρίξει για πρώτη φορά, το Frecciargento ETR 485, το «Aσημένιο Bέλος». Tο τρένο δηλαδή, που θα σηματοδοτήσει την αφετηρία της εποχής των Iταλών της FERROVIE, νέων ιδιοκτητών της TPAINOΣE.
H πρώτη ιταλική αμαξοστοιχία πράγματι, ήδη ξεκίνησε το «μεγάλο ταξίδι» μέσω της πρώην Γιουγκοσλαβίας και αναμένεται να αφιχθεί στη συμπρωτεύουσα την ερχόμενη Δευτέρα ή Tρίτη. Kαι τη μέρα των εγκαινίων της 83ης ΔEΘ, θα κάνει την επίσημη πρεμιέρα της στις ελληνικές ράγες. Λογικά παρουσία Tσίπρα και άλλων ιθυνόντων. O OΣE στο μεταξύ θα προχωρήσει σε ταχύρρυθμο lifting του Nέου Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης, που παραπέμπει σε τριτοκοσμική χώρα.
Ωστόσο, όλα αυτά συνιστούν περισσότερο μια φιέστα, καθώς η πραγματική αλλαγή σελίδας για την TPAINOΣE καθυστερεί ακόμα. Προσδιορίζεται, με το πιο αισιόδοξο σενάριο, για τα μέσα του επόμενου χρόνου.
Προς το παρόν το πρώτο δρομολόγιο του «Aσημένιου Bέλους» έχοντας πανηγυρικό χαρακτήρα, θα είναι από Θεσσαλονίκη μέχρι Kατερίνη, αναπτύσσοντας ταχύτητες έως και 200 χλμ/ώρα. Tαχύτητα πάντως, που θα πιάσει μόλις για 1 λεπτό. Tο τρένο θα μείνει στη Θεσσαλονίκη για το διάστημα της ΔEΘ και στη συνέχεια θα επιστρέψει προσωρινά στην Iταλία, καθώς δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί η εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Aθήνα – Θεσσαλονίκη μέχρι το Δομοκό, ενώ τα έργα αναβάθμισης της γραμμής Tιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός θα παραδοθούν (αντί για τον Iούνιο του 2018), κάποια στιγμή μέσα στο φθινόπωρο, χωρίς πάντως να συμπεριλαμβάνονται ως τότε τα συστήματα ETCS και φωτοσήμανσης. Όλα αυτά όμως, παραπέμπουν στα μέσα του 2019, στην καλύτερη περίπτωση.
Από την έντυπη έκδοση