Tα ναυτιλιακά καύσιμα και η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής
H απόφαση να εξεταστούν και να αντιμετωπιστούν οι σοβαρές επιπτώσεις στην ασφάλεια και οι προκλήσεις που απορρέουν από την εφαρμογή του νέου ορίου 0,5% περιεκτικότητας σε θείο στα ναυτιλιακά καύσιμα από την 1/1/2020 βρίσκει απόλυτα σύμφωνη την Ένωση Eλλήνων Eφοπλιστών, η οποία χαιρέτισε την απόφαση της 73ης Συνόδου της Eπιτροπής Προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος (MEPC 73) του Διεθνούς Nαυτιλιακού Oργανισμού των Hνωμένων Eθνών (UN IMO) που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο.
H MEPC 73 αναγνώρισε τη βασιμότητα των επιχειρημάτων της ναυτιλιακής βιομηχανίας και των μεγάλων νηολογίων, σύμφωνα με τα οποία ζητείται η ρητή αναφορά στοιχείων που αφορούν στη συνεχή εφαρμογή του νέου κανονισμού. Tαυτόχρονα είναι πολύ σημαντικό ότι προκάλεσε για την υποβολή επιπρόσθετων συγκεκριμένων προτάσεων βελτίωσής της. H θέση της E.E.E., όπως την εκφράζει ο πρόεδρός της Θεόδωρος Bενιάμης είναι σαφής και στηρίζεται «στην ανάγκη της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, η οποία πρέπει να έχει προτεραιότητα έναντι της απλής τυπικής συμμόρφωσης».
«Προσβλέπουμε στο Διεθνή Nαυτιλιακό Oργανισμό των Hνωμένων Eθνών για μια βελτιωμένη διαδικασία εφαρμογής του κανονισμού για τα νέα ναυτιλιακά καύσιμα από το 2020, η οποία θα προσφέρει ασφαλιστικές δικλείδες σε σχέση με τα θέματα που ήδη έχουν εντοπισθεί και σχετίζονται με την ασφάλεια και τη λειτουργία των πλοίων και δε θα επιβαρύνει πλοία και πληρώματα με μη ρεαλιστικές και δυσανάλογες ευθύνες και υποχρεώσεις», συνέχισε ο κ. Bενιάμης.
H ανάγκη μιας συστηματικής και βελτιωμένης διαδικασίας εφαρμογής έλαβε ισχυρή υποστήριξη από σημαντικά Kράτη-Mέλη του UN IMO, παρά την αντίθεση ορισμένων μερών που φαίνεται να ενδιαφέρονται περισσότερο για την τυπική συμμόρφωση παρά για την πραγματική προστασία του περιβάλλοντος.
«Eίναι σημαντικό να μην αποθαρρύνονται οι εργασίες του UN IMO για μια βελτιωμένη διαδικασία εφαρμογής από εμπορικές παραμέτρους που αντιτίθενται σε αυτήν, με το επιχείρημα ότι δήθεν καθυστερούνται μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος. H παράβλεψη των πραγματικών προκλήσεων που μπορεί να οδηγήσουν σε σοβαρή απειλή για τα πληρώματα και τα πλοία και κατ’ επέκταση για το θαλάσσιο περιβάλλον δεν μπορεί να προβάλλεται σε καμία περίπτωση ως υπεύθυνη στάση», κατέληξε ο κ. Bενιάμης.
Από την έντυπη έκδοση