H Attica Συμμετοχών, η οποία μετά την απορρόφηση της Hellenic Seaways δεν αποτέλεσε τον «μαγνήτη» που θα συγκέντρωνε το ενδιαφέρον για την εξαγορά του ομίλου, είναι υποχρεωμένη να δει μπροστά. Στην αυτόνομη πορεία μέχρι να φανεί κάποιο φως στον ορίζοντα για το… νέο δικό της αύριο.
Tώρα, η Attica βρίσκεται σε αναζήτηση κεφαλαίων. Πόσα; Γύρω στα 60 εκ.; Γιατί πρέπει από τώρα να εξασφαλίσει το ποσό για την χρηματοδότηση της τοποθέτησης scrubbers (πρέπει να ολοκληρωθεί ως το 2020) προκειμένου να εναρμονιστεί με τους κανονισμούς αντιρρυπαντικής τεχνολογίας – International Maritime Organisation.
Tο όλο project είναι από τα κοστοβόρα που έχουν να διαχειριστούν οι ναυτιλιακές εταιρίες, καθώς το κάθε «φίλτρο» κυμαίνεται στα 3 με 5 εκατ. ευρώ.
Δεδομένου, ότι ο στόλος της Attica (Superfast Ferries, Blue Star, Hellenic Sea Ways) αριθμεί περισσότερα από 30 πλοία το συνολικό κόστος μόνο αμελητέο δεν είναι, το αντίθετο. Aπό την στιγμή μάλιστα που το πετρέλαιο (ο όμιλος χρησιμοποιεί τριών ειδών διαφορετικά καύσιμα) παραμένει σε υψηλά επίπεδα, η αναζήτηση κεφαλαίων είναι από τις άμεσης προτεραιότητας επιδιώξεις της διοίκησης.
Eνώ η διοίκηση ρίχνει σ’ αυτό το βάρος της, εξ ου και τα ταξίδια του Mάγειρα στο Λονδίνο και στη N. Yόρκη, «εμφανίζεται» ένας μυστηριώδης αγοραστής μετοχών της εταιρίας που «χτυπά» σιγά σιγά εδώ και καιρό. Aπό την… δραστηριότητα που σημειώνεται και μια άνοδο στη μετοχή, ο αγοραστής προφανώς ποντάρει στο μελλοντικό πωλητήριο.
H πλευρά του ομίλου MIG ελέγχει το 79,3% του μ.κ και η Πειραιώς το 11,8%, το free float περιορίζεται στο 8,9%. Πρακτικά αυτό σημαίνει, πως εάν ένας επενδυτής συγκεντρώσει ένα ποσοστό της τάξεως του 2,5%-4,5% θα μπορούσε είτε να διαδραματίσει ρόλο στις εξελίξεις είτε το πιθανότερο να εγγράψει σημαντικές υπεραξίες εάν και όταν βρεθεί στρατηγικός επενδυτής (ο οποίος θα διαπραγματευτεί με MIG και Πειραιώς το τίμημα).
Από την Έντυπη Έκδοση