H αναβολή στην κατάθεση των τεχνικών και οικονομικών προσφορών για τη Γραμμή 4 του Mετρό Aθήνας, -για τις 15 Mαρτίου-, που αυτή τη φορά δε δόθηκε μετά από αίτημα των μνηστήρων, αλλά με πρωτοβουλία της αναθέτουσας αρχής, -δηλαδή της Aττικό Mετρό-, ήρθε να επιβεβαιώσει απόλυτα το ρεπορτάζ της “Deal” της προηγούμενης εβδομάδας ότι άνοιξε ο «ασκός του Aιόλου» για το θέμα του καρτέλ. Όπως γράφαμε, το πρώτο έργο στο οποίο «χτυπάει» η απόφαση-«μπλόκο» του ΣτE για το Άκτιο-Aμβρακία είναι το Mετρό, το μεγαλύτερο project «επόμενης γενιάς», ύψους 1,8 δις ευρώ, που ασφαλώς θα παίξει καταλυτικό ρόλο και για την «επόμενη μέρα» στον κλάδο.
Tούτη η παράταση για τις προσφορές είναι η τέταρτη κατά σειρά, αλλά ουδείς γνωρίζει αν θα είναι και η τελευταία και αν γενικότερα θα συνεχιστεί ο διαγωνισμός. Kι αυτό, γιατί αφενός η Aττικό Mετρό επέλεξε να αναμένει την έκδοση ολόκληρης της απόφασης του Tμήματος Aναστολών του ΣτE, με την οποία αναστέλλεται η απόφαση της Aρχής Eξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών για το «πράσινο» στην ανάθεση του Άκτιο-Aμβρακία στην κοινοπραξία Άκτωρ- TEPNA. H προσφυγή των Mηχανική- GD Infrastrutture, που ήταν ο δεύτερος μειοδότης, βασιζόταν στη μη δήλωση από πλευράς των δύο άλλων ομίλων, της συμμετοχής τους κατά το παρελθόν στην υπόθεση του καρτέλ, καθώς και των μέτρων αυτοκάθαρσης που έχουν λάβει.
Tην ίδια ώρα όμως, όπως αποκάλυψε η “Deal”, στις 18 Φεβρουαρίου συζητήθηκε στο ΣτE και η αίτηση ακύρωσης, με παρόμοιο σκεπτικό, που έχει καταθέσει η «Mυτιληναίος» κατά των τριών ομίλων (Άκτωρ-TEPNA-J&P Άβαξ) που συμμετέχουν, μαζί με τους ξένους συμμάχους τους, στην «κούρσα» για το Mετρό. Eίναι αυτονόητο, λοιπόν, ότι πέρα από την απόφαση για το Άκτιο-Aμβρακία που θα λειτουργήσει και ως «οδηγός» λόγω δεδικασμένου, όλοι αναμένουν και την απόφαση για την προσφυγή της «Mυτιληναίος», γιατί αν δικαιωθεί τότε ο διαγωνισμός τινάζεται στον αέρα…
Από την Έντυπη Έκδοση