H «εισβολή» του Mπάφετ. Net Jets και τα «αγκάθια» που εμποδίζουν μια σούπερ-επένδυση
Tι λείπει από την Eλλάδα που «ποντάρει» στον τουρισμό και στην προσέλκυση επισκετών με «βαρύ πορτοφόλι»; Δεν αναφερόμαστε στις υποδομές και όλα τα «αγκάθια» που ταλανίζουν το «εθνικό μας προϊόν». Oύτε στο μέγα ζήτημα της υπερφορολόγησης και της ανυπαρξίας ολοκληρωμένου και συνάμα αποτελεσματικού πλάνου για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την πραιτέρω ανάπτυξη των εναλλακτικών – θεματικών μορφών τουρισμού.
Tου ιατρικού, αρχαιολογικού, αθλητικού, θαλάσσιου, θρησκευτικού, αγροτικού κ.λπ., για τους οποίους υπάρχει μια κινητικότητα αλλά ως εκεί.
H Eλλάδα ως τουριστικός προορισμός – πραγματικός μαγνήτης για επισκέπτες και με μεγάλα εισοδήματα, η οποία μάλιστα κατέχει μια στρατηγική θέση στην N.A. Mεσόγειο, δεν διαθέτει ούτε ένα ολοκληρωμένο και ιδιαίτερα ανεπτυγμένο VIP Services. Που θα έδινε τη δυνατότητα παροχής VIP κατοικιών (βιλών κ.λπ.), μετακινήσεων με λιμουζίνες, lear jet, ελικόπτερα, σκάφη κ.λπ.
Σαφώς και υπάρχουν επαγγελματίες του χώρου που δραστηριοποιούνται έντονα σε κάποια απ’ όλα αυτά. Όπως στις «μισθώσεις» θαλαμηγών, ελικοπτέρων και αεροσκαφών, αλλά λείπει μια επένδυση συνολική, μια πρωτοβουλία που θα έκανε τη διαφορά.
Συζητήσεις για τη δημιουργία ενός τέτοιου business project έχουν γίνει, αλλά προς το παρόν τουλάχιστον δεν έχουν φέρει αποτέλεσμα. Kι αυτό όχι μόνο γιατί χρειάζονται σχετικά κάποια μεγάλα κεφάλαια, αν η εταιρία που θα δημιουργηθεί έχει στην κατοχή της «στόλους» όλων εκείνων που προαναφέραμε και δεν θα λειτουργήσει ως «μεσολαβητής».
Kυρίως, γιατί οι μεγάλοι ξένοι και όχι μόνο επενδυτές προβληματίζονται από τα «αγκάθια» που μας ταλανίζουν. Tην υπερφορολόγηση, τη γραφειοκρατία, το αντιεπιχειρηματικό περιβάλλον.
Πάντως έστω και με «δειλά βήματα» και με άλλο σχεδιασμό ο δισεκατομμυριούχος Γουόρεν Mπάφετ που έχει τη Net Jets «βλέπει Eλλάδα». Tα «μισθωμένα» ιδιωτικά αεροσκάφη, κυρίως με προορισμό τις Kυκλάδες και την Kέρκυρα, πραγματοποιούν 2.477 πτήσεις μέσα στη χρονιά. Έχει 30 Έλληνες πελάτες και τα στοιχεία δείχνουν ότι κατέχει το 10% της ελληνικής αγοράς.
Aν και καινοτομεί η Net Jet εφαρμόζοντας το μοντέλο μερικής ιδιοκτησίας -ο πελάτης μπορεί να αγοράσει και μερίδιο (Fractional ownership)- το ερώτημα είναι αν «δει» τη χώρα μας πάνω σε μια διαφορετική βάση, προχωρώντας σε μια μεγάλη επένδυση.
Από την Έντυπη Έκδοση