Nεφώσεις στην πτήση της Aegean, με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων πρώτου τριμήνου. Aρχικά στην συνεδρίαση της Δευτέρας, λόγω της αποκοπής του μερίσματος (0,60/μετοχή) αλλά και στη συνέχεια στις συνεδριάσεις που ακολούθησαν καθώς καταγράφηκαν περιορισμένης έκτασης πωλήσεις από την πλευρά ορισμένων ξένων διαχειριστών.
H μεγαλύτερη ιδιωτική αεροπορική εταιρία της χώρας μπορεί να παρουσίασε αύξηση της επιβατικής κίνησης, κατά 7% και των ενοποιημένων εσόδων, κατά 4% πλην όμως οι ζημιές αυξήθηκαν κατά 14% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018. Oι καθαρές ζημίες διαμορφώθηκαν στα 35,2 από τα 30,8 εκατ., απόρροια του υψηλότερου κόστους καυσίμου και της κάμψης του μέσου ναύλου. Mία επιπλέον παράμετρος που «μέτρησε» αρνητικά ήταν η εφαρμογή (από το 2019) του λογιστικού προτύπου IFRS 16 που επιβάλει μεταξύ άλλων, αποτίμηση ανά περίοδο του συνόλου των μελλοντικών υποχρεώσεων σε δολάρια από μισθώσεις αεροσκαφών με την ισοτιμία ευρώ/δολαρίου να «βαραίνει» κατά 5,2 εκατ.
H εταιρία μπορεί να διαθέτει ταμειακά διαθέσιμα 552,6 εκατ. (συμπεριλαμβανόμενων των 200 εκατ. από την έκδοση του ομολογιακού δανείου) αλλά σχεδιάζεται να διαθέσει ένα σημαντικό μέρος ως προκαταβολή για την ενεργοποίηση της συμφωνίας για την κατασκευή / παράδοση των νέων A320neo.
Tο ενθαρρυντικό για την εταιρία είναι, πως το πρώτο τρίμηνο είναι παραδοσιακά το πιο αδύναμο κάθε χρήσης ειδικά όσον αφορά στις επιδόσεις της Aegean στην εγχώριο αγορά.
Από την Έντυπη Έκδοση