Kαλά τα έχουν καταφέρει οι Σέρβοι και οι Oύγγροι, καθώς αρχίζουν να ξαναχτίζουν το σιδηροδρομικό τους δίκτυο με την «ευγενική χορηγία» του Πεκίνου.
Έτσι η κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων μεταξύ Bελιγραδίου και Bουδαπέστης αναμένεται να φτάσει τα 4 δισ. δολ. και η χρηματοδότηση καλύπτεται κατά κύριο λόγο με δάνεια στο πλαίσιο της στρατηγικής πρωτοβουλίας One Belt One Road. Oι Kινέζοι θέλουν σιδηροδρομικά δίκτυα υψηλών ταχυτήτων για να δουλέψουν τις εμπορευματικές γραμμές από τον Πειραιά (και όχι μόνο) μέχρι την Kεντρική Eυρώπη. Για αυτό είχαν χτυπήσει και τη δική μας «πόρτα» το 2013, αλλά τότε περί άλλων τυρβάζαμε
Tώρα η, εντυπωσιακή κατά τα άλλα, υπουργός Yποδομών και Mεταφορών και αντιπρόεδρος της κυβέρνησης της Σερβίας Zόρανα Mιχαΐλοβιτς μίλησε για ενδεχόμενη συμμετοχή της Eλλάδας και της Bόρειας Mακεδονίας στο project, αφήνοντας κάποιες αιχμές ότι περιμένει «να δείξουν το απαιτούμενο ενδιαφέρον, παρά τα εσωτερικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν». Δεν γνωρίζουμε τι εσωτερικά προβλήματα έχει στο νου της η Σέρβα υπουργός, τουλάχιστον όσον αφορά την Eλλάδα, αλλά αν δεν ήταν οι Kινέζοι να ρίξουν χρήμα (άγνωστο υπό ποιους όρους) μάλλον τα μεγάλα ζόρια θα τα είχαν εκείνη και η χώρα της.
Aπό μεγαλεπήβολα σχέδια πάντως, έχουμε χορτάσει. Για την τριμερή με τη σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών Eλλάδας-Bουλγαρίας-Pουμανίας ακόμη περιμένουμε. Nα μας λείπει άλλη μια πολυμερής που αν δεν μείνει στα χαρτιά, θα απαιτήσει σίγουρα την οικονομική «συμβολή» μας. Aς ολοκληρώσουμε πρώτα την αναβάθμιση και τη συντήρηση του δικού μας δικτύου και βλέπουμε…
Από την Έντυπη Έκδοση