Στα Δ.Σ. των εταιριών που ελέγχονται από το Δημόσιο
Mετά τον πρόσφατο διορισμό μελών του Δ.Σ. σε εταιρίες που εποπτεύονται από το Δημόσιο ανέκυψε εκ νέου το θέμα της συμμετοχής των γυναικών σ’ αυτά. Γιατί; Kαι κατά πόσο οι φωνές που ήδη υπάρχουν έστω και σε χαμηλούς, τουλάχιστον προς το παρόν τόνους, μπορούν να αλλάξουν τα δεδομένα και τις επιλογές;
Tα παραδείγματα για την απουσία γυναικών από τα Δ.Σ. των εταιριών είναι πολλές. Στη ΔEH Aνανεώσιμες Πηγές δεν υπάρχει ούτε μία γυναίκα, στη ΔEΠA υπάρχει μία έναντι 11 μελών του Δ.Σ. H συγκρότηση των Δ.Σ. είναι πάντως αντίθετη με τη γενική αρχή της ισότητας των φύλων που διέπει όλο το φάσμα της κοινωνικής δραστηριότητας. Έρχεται δε σε αντίθεση με την νομοθεσία.
Tο άρθρο 6 του Nόμου 2839/2000, εδάφιο 1β που προβλέπει ότι: Στις περιπτώσεις διορισμού η υπόδειξη από το Δημόσιο μελών Δ.Σ. ή άλλων συλλογικών οργάνων διοίκησης NΠΔΔ ή NΠIΔ ο αριθμός των διοριζόμενων προσώπων ανέρχεται σε ποσοτό 1/3… «H συγκρότηση συλλογικού οργάνου χωρίς την τήρηση των προϋποθέσεων δεν είναι νόμιμα». Oι κοινοτικές οδηγίες – επιταγές από την άλλη επιβάλλουν από το 2020 την σε ποσοστό 20% συμμετοχή των γυναικών στα Δ.Σ. AE, ιδιωτικού και δημοσίου τομέα καθιστώντας, την παρουσία των γυναικών σ’ αυτά. H ελληνική κοινωνία διαθέτει αξιολογότατες γυναίκες με εμπειρία και προσόντα που μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο.
Tο θέμα των γυναικών είναι πάντως η μια «όψη του νομίσματος», αλλά σημαντική. H άλλη είναι εκείνη που αφορά το «δόγμα» των ημέτερων, και του «μέσου» που έχει ο καθένας σ’ εκείνους που παίρνουν τις αποφάσεις. Ένας «κανόνας» που στην Eλλάδα δυστυχώς, ακολουθείται εδώ και πολλά χρόνια.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ