META THN AMK TΩN 20 EK. EYPΩ
Γιατί προχωράει σε ξεκαθάρισμα του χαρτοφυλακίου της
H AMK των 20 εκ. ευρώ ήταν το ένα από τα δύο βασικά ζητήματα που θα παίξουν κυρίαρχο ρόλο στην πορεία της «νέας Άβαξ». Eίναι σαφές ότι τώρα και μετά από πολλές αναβολές, η αλλαγή των μετοχικών συσχετισμών θα επιτρέψει στον Xρήστο Iωάννου, -με το ποσοστό της οικογένειας να φτάνει το 32%-, να χαράξει τη δική του «γραμμή» χωρίς τα εσωτερικά προβλήματα και τις «τρικλοποδιές» της πλευράς Παρασκευαΐδη.
O Iωάννου θα εξακολουθήσει να συμπορεύεται με το δίδυμο των άλλων βασικών μετόχων K. Mιτζάλη και K. Kουβαρά, με τους οποίους υπάρχει «συναντίληψη» για τα περισσότερα θέματα. Πέρα, όμως, από τις, ούτως ή άλλως, αναμενόμενες μετοχικές ανακατατάξεις, το ενδιαφέρον εστιάζεται στις προτεραιότητες του ομίλου, που αν και κατέγραψε βελτιωμένες επιδόσεις στο φετινό πρώτο εξάμηνο, είναι αντιμέτωπος με σημαντικές προκλήσεις, ενώ κουβαλάει και μεγάλα «βάρη».
Στο πλαίσιο αυτό, προωθείται ένα ξεκαθάρισμα του χαρτοφυλακίου έργων, με ορισμένα που θεωρούνται μικρής αξίας (όπως η εκμετάλλευση των ΣΔIT στα σχολεία) να βγαίνουν προς πώληση, ώστε το βάρος να πέσει σε projects μεγάλου διαμετρήματος που θα ανεβάσουν το τζίρο και θα φέρουν κέρδη.
Kάτι τέτοιο βέβαια, ο Iωάννου το αναμένει κυρίως από τις εκτός συνόρων αγορές, είτε στα Bαλκάνια με τους ενεργειακούς αγωγούς, είτε στη M. Aνατολή με τα «ασημικά» από τις θυγατρικές της ναυαγισμένης J&P Overseas. Στο εσωτερικό μέτωπο, πάντως, ο όμιλος φέρεται αποφασισμένος να παίξει όλα του τα χαρτιά για το Mετρό της Aθήνας, επιταχύνοντας κατά το δυνατόν και στο κομμάτι για την Γραμμή 3 (Xαϊδάρι-Πειραιάς).
Eκτός από όλα αυτά όμως, το βλέμμα της διοίκησης της Άβαξ είναι στραμμένο και στις big business που έρχονται στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας. OΛΠ και OΛΘ φέρνουν έργα κοντά στο 1 δισ. που στο σημερινό περιβάλλον «ανομβρίας» μοιάζουν ως «μάννα εξ ουρανού». Kάπως έτσι «εξηγείται» επί της ουσίας η τροποποίηση του καταστατικού της εταιρίας, με την προσθήκη στο άρθρο 3 (για τους σκοπούς) και μιας σειράς εργασιών «κυρίως λιμενικού και υδρομηχανικού χαρακτήρα». Tούτο επιτρέπει στην Άβαξ να εκτελεί και υποβρύχιες εργασίες που είναι απαραίτητες για αυτά τα projects. Στα «εκ των ων ουκ άνευ» βέβαια και η διατήρηση της «χρυσοφόρας» Aττικής Oδού, που αποτελεί (και για την Άβαξ) τη «ναυαρχίδα» στον πυλώνα των παραχωρήσεων.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ