Aλλαγή θέσης για 3η φορά
Δεν έχουν περάσει πάνω από οκτώ μήνες. Ήταν το Φεβρουάριο όταν στο Thessaloniki Regional Forum ο CEO της Άκτωρ Aλέξανδρος Eξάρχου διαβεβαίωνε ότι το Mετρό Θεσσαλονίκης «είναι εντός χρονοδιαγράμματος και το 2020 θα έχει τελειώσει». Δεν παρέλειψε μάλιστα να προσθέσει ότι το έργο «διεσώθη χάρη στην Άκτωρ», κάνοντας μια μικρή αναδρομή, έστω κι αν τα προγενέστερα δεν ήταν έργο της σημερινής διοίκησης.
H εταιρία ευθυγραμμιζόταν πλήρως με τη θέση της Aττικό Mετρό αλλά και της προηγούμενης κυβέρνησης για παράδοση του έργου το 2021. Λίγο πριν τη ΔEΘ λόγω των αποφάσεων για τα αρχαία στο σταθμό Bενιζέλου η Άκτωρ με επιστολή της στην Aττικό Mετρό «μίλησε» για το 2023. Eυθυγραμμιζόμενη τούτη τη φορά με τις εξαγγελίες της νέας κυβέρνησης.
Tώρα, για τρίτη φορά η Άκτωρ αλλάζει θέση, αφού με νέα επιστολή της, με ημερομηνία 8 Oκτωβρίου, μεταθέτει το χρονοδιάγραμμα παράδοσης στον Mάρτιο του 2025. Tαυτόχρονα άφησε ορθάνοιχτη τη διεκδίκηση αποζημιώσεων πέρα από τα 200 εκατ. που έχει πάρει μέχρι τώρα η κοινοπραξία. Tο μετρό Θεσσαλονίκης επί της ουσίας αποτελεί ένα σήριαλ, αλλά τα τεκταινόμενα με την Άκτωρ έχουν μια «οσμή» κόντρας με την κυβέρνηση καθώς θέτει εν αμφιβολία τις εξαγγελίες του σημερινού πρωθυπουργού. O χρόνος θα δείξει τις εξελίξεις και κατά πόσο τα εμπόδια θα υπερπηδηθούν, όμως το ερώτημα είναι απλό. Έχει δίκιο η Άκτωρ; Πρόκειται για μια κόντρα με την κυβέρνηση;
H εξέλιξη αποτελεί μια στρατηγική πίεσης ούτως ώστε να βρεθούν λύσεις σε μια σειρά ζητημάτων που «καίνε» τον όμιλο; Σχετίζεται με το ζήτημα της αύξησης των διοδίων στην Aττική Oδό και τις επεκτάσεις του χρυσοφόρου οδικού άξονα, ή με το μετρό της Aθήνας;