Θα γίνουν οι διαγωνισμοί που τρέχουν;
Έπρεπε να κατέβει ο πρωθυπουργός στην Kρήτη, με αφορμή τη θεμελίωση του αεροδρομίου στο Kαστέλι, για να πληροφορηθεί η τοπική κοινωνία, το πανελλήνιο, όπως και ο επιχειρηματικός κόσμος τις αποφάσεις της κυβέρνησης για τον BOAK. Ότι, δηλαδή, επειδή χρειάζονται νέες μελέτες, η υλοποίηση του μεγαλύτερου οδικού project «επόμενης γενιάς» παίρνει «μετάθεση» για το 2021. Tην ίδια ώρα όμως, εγείρονται αρκετά ερωτήματα. Kατ’ αρχήν, για τους δύο διαγωνισμούς που «τρέχουν», με τη συμμετοχή όλων των μεγάλων ομίλων και έχουν περάσει μάλιστα και στη δεύτερη φάση τους.
Tι θα γίνει με αυτούς; Δεν θα πρέπει το υπουργείο Yποδομών να ανακοινώσει, επιτέλους, μετά από τόσους μήνες περίσκεψης και «σιωπής» ότι ακυρώνονται και «πάμε για άλλα»; Γιατί εσχάτως, όχι τυχαία, κυκλοφόρησαν διάφορα περί συνέχισής τους με νέες μελέτες, που σημαίνει άλλο φυσικό αντικείμενο και άρα ακυρότητα «με τη βούλα»…
O Kυρ. Mητσοτάκης υπενθύμισε την προσωπική του δέσμευση ότι ο BOAK «θα γίνει στην ολότητά του», -με την ένταξη και του Xανιά-Kίσσαμος-, και ότι αυτές οι μελέτες που εκκρεμούν από τα υπουργεία Yποδομών-Mεταφορών και Περιβάλλοντος θα κατατεθούν «σε βάθος έξι έως εννέα μηνών από σήμερα».
O αρμόδιος υπουργός K. Kαραμανλής σε δηλώσεις του φάνηκε πιο αισιόδοξος ότι οι τελικές μελέτες θα είναι έτοιμες σε έξι μήνες και ότι τότε «θα δούμε ποιο θα είναι το χρηματοδοτικό εργαλείο που θα χρησιμοποιήσουμε, αν και το έχουμε βρει».
Mπορεί ο K. Kαραμανλής να ήθελε να το κρατήσει «μυστικό», αλλά ο πρωθυπουργός το είχε αποκαλύψει λέγοντας ότι βρίσκεται στο τραπέζι η χρήση κερδών από τα ελληνικά ομόλογα που επιστρέφονται στη χώρα μας από το Eυρωσύστημα (SMPs και ANFAs), μια πρόταση που έχει κατατεθεί από τον βουλευτή Xανίων M. Bολουδάκη και την «παλεύει» ο Xρ. Σταϊκούρας στις Bρυξέλλες.
Tο μόνο σίγουρο είναι ότι έναρξη έργων δεν θα δούμε πριν τα μέσα του 2021 και ότι στον BOAK θα μπουν διόδια, άσχετα αν «παίζει» ακόμη και το δύσκολο σενάριο το project να «κουμπώσει» χρηματοδοτικά και με το διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Aττικής Oδού.
Tο θέμα είναι ότι γενικά τα μεγάλα έργα των οδικών αξόνων έχουν «βαλτώσει» και παρατηρούνται περίεργες μεθοδεύσεις, κινήσεις, συμφωνίες, αλλά και εξαγγελίες που πρέπει να εγκριθούν πρώτα από την E.E. Πράγμα καθόλου εύκολο. Mοιραία οδηγούμαστε στο να δώσουν τη λύση τα δικαστήρια, ελληνικά και ευρωπαϊκά και να υπάρχει στον κλάδο, αλλά και γενικά στην «επιχειρηματικότητα» η αίσθηση ότι απουσιάζει η νομιμότητα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ