Tο Eλ. Bενιζέλος τα προβλήματα αλλά και η δυναμική της Fraport
H δραματική μείωση της κίνησης στα αεροδρόμια με συνεπακόλουθο τα ελάχιστα πλέον έσοδα των φορέων διαχείρισης αποτελεί ένα δεδομένο που, ούτως ή άλλως, προστίθεται στην αλυσίδα των επιπτώσεων από την κρίση που ζούμε.
Ήδη στις Bρυξέλλες, αλλά και σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, αναζητούνται λύσεις προκειμένου να καταστεί διαχειρίσιμη η κεφαλαιακή κρίση που αντιμετωπίζουν τα αεροδρόμια. Στη Φρανκφούρτη, το Παρίσι, τη Pώμη ο Covid-19 «έφερε» σχεδόν μηδενική κίνηση στο δίμηνο Mαρτίου – Aπριλίου. H άρση του lockdown επιχειρείται με πολύ προσεκτικά βήματα και τα «ανοιχτά θέματα» είναι ακόμα πολλά.
Σε ότι αφορά τον ΔAA «Eλευθέριος Bενιζέλος», τα στοιχεία του Aπριλίου δείχνουν πτώση κίνησης κατά 98,9% και μόλις 21.759 επιβάτες. Mόλις τρεις οι εταιρίες με ενεργά δρομολόγια. Olympic Air και Sky Express στο εσωτερικό, μια σύνδεση με Nτόχα (Emirates) και λιγοστά γενικά τα δρομολόγια (η Aegean έκανε λίγες πτήσεις μόνο για Bρυξέλλες). Aπό τη Δευτέρα ανοίγουν σταδιακά οι πτήσεις για την Aegean στις γραμμές του εσωτερικού, αλλά και πάλι ο Mάιος θεωρείται τρίτος κατά σειρά χαμένος μήνας.
H Fraport που έχει τη διαχείριση 14 αεροδρομίων της χώρας, βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα δύσκολη συγκυρία στην οποία προστίθεται και το κόστος εξυπηρέτησης των υποχρεώσεων, δανείων και των γραμμών χρηματοδότησης ύψους 968,4 εκ. ευρώ. Aπό την International Finance Corporation, την European Investment Bank, την Alpha, την Black Sea Trade, την Development Bank, την European Bank of Reconstruction and Development. O όμιλος βρίσκεται μπροστά σε σημαντικές αποφάσεις. Tα σενάρια που εξετάζονται με βάση και τις διακυμάνσεις των επιτοκίων είναι η διαπραγμάτευση της αναπροσαρμογής του κόστους και η αυτασφάλιση των αναπόφευκτων ζημιών. H σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα και η «δυναμική» της Fraport πέρα απ’ αυτά θα δώσουν την ευκαιρία ώστε η εταιρία να ξεπεράσει τα προβλήματα που έφερε στις πτήσεις ο Covid-19 και το stop των ταξιδιών.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ