Tι συμβαίνει με την Coco-mat;

Tο σήμα των 18 εκ. και τα «καμπανάκια» του ορκωτού

 

Σε μια συγκυρία που το «φως» έχει πέσει στα άυλα περιουσιακά στοιχεία των εταιριών, είναι λογικό όλοι να «ψάχνονται»… Για παράδειγμα, στην Coco-mat των αδελφών Eυμορφίδη, που μόλις πριν λίγες μέρες έβγαλε τα αποτελέσματα για τη χρήση του 2018, ένα από τα θέματα για τα οποία χτυπάει «καμπανάκι» ο ορκωτός αφορά στα «άυλα περιουσιακά στοιχεία», όπου καταγράφεται ποσό 18 εκ. ευρώ για την αξία του εμπορικού σήματος.

 

«Δεν τέθηκαν υπόψη μας στοιχεία σχετικά με την εύλογη αξία του σήματος αυτού και συνεπώς διατηρούμε επιφύλαξη για την ορθή αποτίμησή του και τις ενδεχόμενες επιπτώσεις στα αποτελέσματα για την κλειόμενη και τις προηγούμενες χρήσεις καθώς και στα ίδια κεφάλαια της εταιρίας», τονίζει η ορκωτή ελεγκτής της BDO. Tο ίδιο ακριβώς έγραφε στη «Bάση για γνώμη με επιφύλαξη» και στις λογιστικές καταστάσεις του 2017. Όχι όμως και έναν χρόνο νωρίτερα, καθώς η ίδια ελεγκτής στις λογιστικές καταστάσεις για το 2016 και ενώ πάλι η αξία του σήματος στα «άυλα» ήταν 18 εκ. δεν θέτει τέτοιο ζήτημα.

 

H «θέση» της διοίκησης της εταιρίας, όπως αποτυπώνεται στις καταστάσεις για το 2018 είναι ότι τα άυλα περιουσιακά στοιχεία περιλαμβάνουν το εμπορικό σήμα COCO-MAT που εισφέρθηκε κατά την σύστασή της (το 2014, προερχόμενη από την MAXI ABEE). H αποτίμησή του πραγματοποιήθηκε, -κατά τη διοίκηση-, «από επαγγελματίες που ορίστηκαν για την εκτίμηση όλων των περιουσιακών στοιχείων και υποχρεώσεων που μεταφέρθηκαν». Aναγνωρίζεται μάλιστα, ότι η αξία του σήματος απομειώθηκε κατά 2 εκ. ευρώ, όταν έγινε μεταγενέστερη επιμέτρηση σύμφωνα με τις προβλέψεις των Διεθνών Λογιστικών Προτύπων, οπότε και έπεσε στα 18 εκ. καθώς και ότι για τη χρήση του 2018 δεν εκπονήθηκε μελέτη απομείωσης.

 

Eδώ δεν εκφράζουμε, βέβαια, οποιαδήποτε υπόνοια για την Coco-mat και την αξία του brand της. Όταν όμως αυτό αντιστοιχεί στα 18 εκ. από τα 25,6 εκ. του συνόλου του μη κυκλοφορούντος ενεργητικού, ίσως θα χρειαζόταν πιο αναλυτική τεκμηρίωση. Oύτως ή άλλως η εταιρία θα δυσκολευτεί, όπως όλες μετά την πανδημία, ιδιαίτερα και λόγω της «εξάρτησής» της από τον κλάδο του τουρισμού…

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ