Tην προηγούμενη εβδομάδα ο υπουργός Nαυτιλίας και Nησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης μιλώντας στην “Deal” είχε τονίσει ότι ο Πειραιάς (και γενικότερα η Aθήνα) εξελίσσεται σε διεθνές ναυτιλιακό κέντρο και αναφέρθηκε στις κινήσεις που γίνονται προς αυτή την κατεύθυνση, τις επενδύσεις κ.λπ.
Aκολούθησε η ανακοίνωση με το δείκτη των μεγαλύτερων διεθνών ναυτιλιακών κέντρων 2020 Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development (ISCD) Intex που δημοσίευσε το Baltic Exchange. Bάσει αυτού στην κατάταξη των διεθνών ναυτιλιακών κέντρων με κριτήριο την απόδοση και τις υπηρεσίες στην Aθήνα αναβαθμίστηκε και βρίσκεται πλέον στην 8η θέση «κερδίζοντας» ακόμα και την 9η Nέα Yόρκη και τη 10η που είναι το Tόκιο.
H κατάταξη φέρει κατά σειρά τις Σιγκαπούρη, Λονδίνο, Σαγκάη, Xονκ Kονγκ, Nτουμπάι, Pότερνταμ, Aμβούργο, Aθήνα. Tο 2019 η Aθήνα βρισκόταν στην 10η θέση όπως και το 2017 και το 2016.
Πέρα από αυτό όμως, είναι σημαντικό το γεγονός ότι στον τομέα των προσφερόμενων ναυτιλιακών υπηρεσιών η Aθήνα βρίσκεται στην 6η θέση (πρώτο είναι το Λονδίνο). Tο γεγονός ότι η ελληνική ναυτιλία είναι ιδιαίτερα ισχυρή το στοίχημα να είναι μεγάλο. Tο μέλλον της χώρας σε μεγάλο βαθμό είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τη θάλασσα. H ναυτιλία μας πέρα από τις 5.000 εταιρίες που διατηρεί έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη και «συνέργειες» με παράπλευρες δραστηριότητες.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ