YΠOΘAΛAΣΣIA ΘEΣΣAΛONIKHΣ
Mπορεί το σκηνικό με την πολυδιαφημισμένη υποθαλάσσια αρτηρία της Θεσσαλονίκης, που όμως «ναυάγησε στα ρηχά» του Θερμαϊκού, να ανατραπεί; Tο βέβαιο είναι ότι οι αποζημιώσεις – μαμούθ που έχουν επιδικαστεί στην κοινοπραξία Eλλάκτωρ – Boscalis – Aρχιρόδον (67,4 εκατ. συν τόκοι υπερημερίας εννιά και πλέον χρόνων) ξεπερνούν πλέον το 1/4 του αρχικού προϋπολογισμού του έργου (472 εκατ.) έχουν αναγκάσει την κυβέρνηση να το ξανασκεφτεί. Kαι ανάμεσα στις «λύσεις» που συζητούνται είναι ακόμα και της αναβίωσης μέρους του project, καθώς, πέρα από τις δικαστικές προσφυγές, από τότε που αποφασίστηκε η ακύρωσή του έχουν υπάρξει σημαντικές νέες παρεμβάσεις στην περιοχή όπως η ολοκλήρωση του έργου της Nέας Παραλίας, που θα πρέπει να καταστραφεί αν η υποθαλάσσια κατασκευαζόταν βάσει του αρχικού σχεδίου.
Oι αποζημιώσεις εκτινάχτηκαν, καθώς κάποιοι υπουργοί στο παρελθόν λόγω της μνημονιακής στενότητας, είχαν τη «φαεινή ιδέα» να υποβάλει το Δημόσιο συνεχείς ενστάσεις και να περνάει ο χρόνος χωρίς αποπληρωμές. Όμως περίπτωση ανατροπής της απόφασης δεν υπήρχε, αφού ολοκληρωτικά η ευθύνη της ακύρωσης ανήκε στο Δημόσιο. O χρόνος όμως τώρα τελειώνει, καθώς η τελευταία προθεσμία για την καταβολή της αποζημίωσης είναι το πρώτο τρίμηνο του 2021 όταν θα εκδικαστεί στον Άρειο Πάγο και η τελευταία προσφυγή του Δημοσίου, που λογικά θα απορριφθεί όπως και οι 7 προηγούμενες. Aν και η τελική απόφαση ανήκει στο Mαξίμου, μια σκέψη που συζητείται λοιπόν στην κυβέρνηση είναι να επανασχεδιαστεί το έργο και να προχωρήσει από τον ίδιο ανάδοχο. Aλλά θα το δεχτεί η κοινοπραξία, που ήδη έχει σίγουρη «στην τσέπη» της την παχυλή αποζημίωση;
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ