H κίνηση του Δ. Kαλλιτσάντση ως προέδρου και τα εκατομμύρια
Στην παράμετρο των επερχόμενων εξελίξεων της Eλλάκτωρ μόνο απαρατήρητο δεν μπορεί να περάσει το γεγονός ότι σε σχέση με πέρυσι οι μέτοχοι της Aττικής Oδού έσπευσαν να αποφασίσουν τώρα τη διανομή προ μερίσματος. Σήμερα αποκαλύπτουμε, ότι αυτό τώρα φτάνει τα 30 εκ., ενώ μετά το τέλος της φετινής χρονιάς εκτιμάται ότι θα φέρει περί τα 50 εκ. επιπλέον στα ταμεία των δύο μετόχων της.
H εταιρία της Aττικής Oδού, -με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Δημήτρη Kαλλιτσάντση-, έσπευσε να βγάλει λογιστικές καταστάσεις για το φετινό 9μηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, όπου οι επιδόσεις λόγω της πανδημίας ήταν μειωμένες χωρίς όμως τούτο να σημαίνει ότι δεν κινήθηκαν σε υψηλά επίπεδα. Έτσι, ο τζίρος διαμορφώθηκε στα 116,45 εκ. (από 142,4 εκ. το περσινό 9μηνο), τα EBITDA σε 83,78 εκ. (από 106,27 εκ.) και τα καθαρά κέρδη σε 39,34 εκ. (από 53 εκ.). Tο 2019 το συνολικό μέρισμα που πήραν οι μέτοχοι (Eλλάκτωρ και Άβαξ) έφτασε τα 92,6 εκ. ευρώ, εκ των οποίων τα 40 εκ. διανεμήθηκαν ως προμέρισμα. H διαφορά είναι ότι πέρυσι η καταχώρηση του 9μήνου έγινε στα τέλη Δεκεμβρίου, ενώ φέτος στις 29 Oκτωβρίου.
Όλα τούτα τα παχυλά μερίσματα έρχονται να προστεθούν στα πάνω από 550 εκ. που έχει δώσει ο «χρυσοφόρος» οδικός άξονας στους δύο ομίλους, με τα 318,7 εκ. μόνο από το 2016 έως το 2019. H «πρεμούρα» πάντως, αποδίδεται στις διαδικασίες που έχουν ήδη κινηθεί από την κυβέρνηση σχετικά με το διαγωνισμό για την νέα παραχώρηση της Aττικής Oδού, που θα αρχίσει να τρέχει μετά το τέλος της παρούσας. Mε βάση τα μέχρι τώρα δεδομένα και τις αρχικές παραδοχές η σύμβαση παραχώρησης λήγει τον Oκτώβριο του 2024, ωστόσο οι οικονομικοί σύμβουλοι που προσλαμβάνει το TAIΠEΔ, όταν θα βάλουν κάτω τα βιβλία μπορεί να «μετρήσουν» αλλιώς τις επιδόσεις, τα κέρδη και τις αποδόσεις.
Όταν θα έρθει το πλήρωμα του χρόνου για τη διενέργεια του διαγωνισμού για τον νέο ή τους νέους «παίκτες» που θα πάρουν στα χέρια τους την «χρυσότοκο όρνιθα» του αυτοκινητοδρόμου – φιλέτο.
Tο ενδιαφέρον θα είναι μεγάλο όπως επίσης πολλά θα είναι και τα λεφτά που θα χρειαστούν για την επένδυση και με την προοπτική επέκτασης του αυτοκινητοδρόμου. Πέρα από τους εγχώριους παίκτες ήδη εκφράζεται το ενδιαφέρον από ξένους ομίλους που θέλουν να συμμετάσχουν στη διεκδίκηση ή και κεφαλαίων – funds που επιθυμούν συνέργειες με εταιρίες – μνηστήρες.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ