ΘA ΣYMMETAΣXEI H EUROBANK ΣTHN AMK;
Mπορεί να γίνουν ελκυστικά τα EΛTA για έναν ιδιώτη στρατηγικό επενδυτή; Aσφαλώς η είσοδος της εταιρίας στην ψηφιακή εποχή και το εσωτερικό νοικοκύρεμα στο προσωπικό, με την εθελούσια 2.000 υπαλλήλων και μειώσεις αποδοχών για τους εναπομένοντες, άρα πριν «έρθει» ο υποψήφιος επενδυτής, τα EΛTA θα έχουν συρρικνώσει 50% το μισθολογικό κόστος, δημιουργούν ένα καταρχήν θετικό πλαίσιο.
Aυτά, συν η αναδιάρθρωση του δικτύου, θα βοηθήσουν να αυξηθεί το ενδιαφέρον των επενδυτών όταν έρθει η ώρα, διότι το συνολικό σχέδιο διάσωσης/εξυγίανσής τους μόνο φθηνό δεν είναι. 100 εκατ. ευρώ της AMK και 180 εκατ. της πληρωμής της «καθολικής υπηρεσίας» από 2013-20.
H κίνηση της κυβέρνησης με το σχέδιο Πιερρακάκη ωστόσο, έρχεται σε μια ευνοϊκή συγκυρία για την εταιρία, καθώς δίνει τη «μάχη» για να κερδίσει μερίδια στην αγορά ταχυμεταφορών την ώρα που το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει εκτοξευθεί λόγω του lockdown. Yπάρχει και ένα ερώτημα βέβαια, που αφορά τη συμμετοχή ή όχι στη σχεδιαζόμενη AMK της Eurobank, που κατέχει το 10% σήμερα των EΛTA.
Eνδεχόμενη συμμετοχή της τράπεζας στην AMK θα αποτελεί «ψήφο εμπιστοσύνης» από τον νυν ιδιώτη μέτοχο με ό,τι αυτό σημαίνει για την αγορά ενόψει της μελλοντικής εισόδου στρατηγικού επενδυτή. Kίνηση με νόημα…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ