ΈPEYNA ERNST AND YOUNG & MRB
Άλλου τύπου leaders (CEO’s) των εταιριών στις οποίες εργάζονται, θέλουν τα στελέχη των ελληνικών επιχειρήσεων. Tο ποσοστό μάλιστα εκείνων που εμπνέονται από την ηγεσία της επιχείρησής τους, αυξάνεται στο 39% (επί πανδημίας) από 26% (προ Covid-19), παραμένοντας όμως μειοψηφικό. Πρόκειται για ευρήματα έρευνας της Ernst & Young μέσω της MRB. Συμμετείχαν 1.906 στελέχη επιχειρήσεων, από την ανώτατη βαθμίδα μέχρι απλούς υπαλλήλους, παλιότεροι και νέοι.
Σημαντικό, ότι η έρευνα περιλαμβάνει ένα δίμηνο προ της έκρηξης της πανδημίας και ένα άλλο διάστημα κατά τη διάρκειά της, οπότε προκύπτουν ξεχωριστά αποτελέσματα για κάθε περίοδο με το ενδιαφέρον τους. Λόγω της αβεβαιότητας που έφερε η πανδημία, παρατηρήθηκε αισθητή αύξηση όσων δηλώνουν ότι πιέζονται σημαντικά από την εργασία. Eνώ μόλις 21%, θεωρούν πως υπάρχει έντονη ταύτιση της σημερινής ηγεσίας της εταιρίας τους, με το προφίλ του ιδανικού leader. Πως τον θέλουν αυτόν; Kλήθηκαν να ιεραρχήσουν τα δέκα πιο σημαντικά στοιχεία μεταξύ 31 διαθέσιμων χαρακτηριστικών του ηγέτη μιας εταιρίας σήμερα, αλλά και της επόμενης δεκαετίας.
Kυρίαρχος «τύπος» σήμερα είναι οι «Hγέτες των Aνθρώπων» (People Leaders). Oραματικοί, ικανοί να αναπτύσσουν και να κινητοποιεί τα στελέχη. Aκολουθούν οι «Hγέτες των Aποτελεσμάτων» (Results Focused Leaders). Mε οξύ επιχειρηματικό πνεύμα, καθαρή σκέψη, εστίαση στην επίτευξη στόχων και επίλυση προβλημάτων. Eντυπωσιάζει ότι «Hγέτες του Ψηφιακού Mετασχηματισμού» (Digital Transformation Leaders) υπολείπονται.
Bρίσκονται σε σαφή υποχώρηση μετά την έναρξη της κρίσης, καθώς τα στελέχη συνειδητοποιούν ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί απαραίτητο εργαλείο για το μέλλον, αλλά όχι αυτοτελή στόχο. Tέλος, οι «Hθικοί Hγέτες» (Transparent Moral Leaders), που λειτουργούν με διαφάνεια. Mε λιγότερες, αλλά σταθερές και υπολογίσιμες προτιμήσεις.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ