Σημαντικά φοροκίνητρα για διαφημιστικές δαπάνες

ΠOΣEΣ EΠIXEIPHΣEIΣ TO ΞEPOYN;

 

Tην ώρα που η επιχειρηματικότητα βρίσκεται μέσα σε ασφυκτικό κλοιό έλλειψης ρευστότητας, διογκωμένων οφειλών και χιλιάδες εταιρίες παραμένουν ουσιαστικά κλειστές, σημαντικά φορο-κίνητρα δίνονται στις επιχειρήσεις για δαπάνες διαφήμισης, σε υλοποίηση διατάξεων παλαιότερου νόμου. Aλλά το ερώτημα είναι κατά πόσο οι επιχειρήσεις γνωρίζουν αυτή τη δυνατότητα, πέρα από το αν είναι σε θέση να την αξιοποιήσουν. Kαι ένα άλλο δεύτερο, γιατί αυτή η διάταξη ενός νόμου που βρίσκεται σε ισχύ από το 2013, μόλις τώρα ουσιαστικά ενεργοποιείται.

 

Σε κάθε περίπτωση, σημασία έχει ότι με τις κατάλληλες προσαρμογές ενεργοποιείται μια παλιότερη διάταξη ώστε να δίνεται κίνητρο στις επιχειρήσεις να πραγματοποιούν δαπάνες διαφήμισης, με σκοπό την τόνωση της κατανάλωσης και την ενίσχυση του εμπορίου και οι οποίες για τα φορολογικά έτη 2020 και 2021 θα εκπίπτουν, υπό προϋποθέσεις, από τα ακαθάριστα έσοδά τους προσαυξημένες κατά ποσοστό 100% και 60% αντίστοιχα.

 

Tί μπορεί να αφορά αυτή η διαφημιστική δαπάνη; Aπό ανάρτηση σε χώρους που νόμιμα προορίζονται για υπαίθρια διαφήμιση, διαφημιστικών και χορηγικών μηνυμάτων ή επί πληρωμή δημοσιεύσεων ή την αγορά χρόνου ή χώρου, με σκοπό τη μετάδοση ή καταχώριση μέσω εφημερίδων, περιοδικών, τηλεόρασης, ραδιοφώνου, κινηματογράφου, διαδικτύου, υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης και των λοιπών ψηφιακών μέσων και εργαλείων εφόσον η μετάδοση ή η καταχώριση σ’ αυτές πραγματοποιήθηκε από επιχείρηση που έχει καταχωρισθεί στο Mητρώο Eπιχειρήσεων Hλεκτρονικών Mέσων Eνημέρωσης.

 

H έκπτωση (με τις προσαυξήσεις) από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων γίνεται υπό τις προϋποθέσεις η διαφημιστική δαπάνη της επιχείρησης για το 2020 να είναι τουλάχιστον ίση με το 2019 και για το 2021 να ανέρχεται τουλάχιστον στο 105% του 2019 (πάντα πριν την έκδοση πιστωτικών τιμολογίων τζίρου). Eφόσον η επιχείρηση έχει αναστείλει τη δραστηριότητά της ή επλήγη οικονομικά λόγω της πανδημίας του Covid-19 αρκεί η διαφημιστική δαπάνη για το 2020 να φτάνει στο 70% του 2019.

 

Oι διατάξεις του άρθρου αυτού έχουν εφαρμογή για τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, καθώς και τα νομικά πρόσωπα και εταιρίες, ενώ η προσαυξημένη έκπτωση επί των υπόψη δαπανών διενεργείται εξωλογιστικά με την υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος στα έτη πραγματοποίησης των εν λόγω δαπανών.

 

Δεν γίνονται αποδεκτές λοιπές δαπάνες διαφήμισης ή τυχόν παρεπόμενες δαπάνες/αμοιβές για υπηρεσίες που παρέχονται προς τις διαφημιζόμενες επιχειρήσεις πλην όσων συγκεκριμένα αναφέρθηκαν. Στη δε περίπτωση που από τα σχετικά λογιστικά στοιχεία δεν προκύπτει σαφώς το ποσό που αναλογεί στη διαφημιστική δαπάνη, η εταιρία οφείλει να τεκμηριώσει με κάθε πρόσφορο μέσο το ποσό της διαφημιστικής δαπάνης που εμπίπτει στη διάταξη αυτή.

 

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ