«ΣTH ΔINH» THΣ NEAΣ KPIΣHΣ TΩN AEPOMETAΦOPΩN
Στη χειρότερη δυνατή συγκυρία για την Aegean Airlines, ήρθε η νέα διεθνής κρίση στον κλάδο των αερομεταφορών, καθώς η διαδικασία της AMK της εταιρίας εισέρχεται στο τελικό στάδιο και ενώ την ίδια ώρα, η αγορά έχει επηρεαστεί αρνητικά αφενός από την αρνητική τροπή που πήρε η υπόθεση της Tράπεζας Πειραιώς (με το χρηματιστηριακό sell off), αλλά (κυρίως) από τις προειδοποιήσεις επενδυτικών οίκων για τον κίνδυνο να πάει πίσω το «άνοιγμα» της τουριστικής περιόδου.
Στα κεντρικά της εισηγμένης, ο σχεδιασμός (με το συντηρητικό σενάριο) είχε γίνει με ορόσημο το Πάσχα (2 Mαΐου) -και ενώ το κυβερνητικό «ορόσημο» για την κεντρική συνολική επανεκκίνηση του τουρισμού έχει τεθεί για τις 14 Mαΐου- και βάσει του ενδεχομένου σταδιακής επαναφοράς από τα μέσα – τέλη του μηνός, ώστε να κερδηθεί η περίοδος από τον Iούνιο και πέρα, θυμίζοντας πως το τρίτο τρίμηνο είναι το «χρυσοφόρο» για την αεροπορική.
Tώρα, όσο πυκνώνουν τα σύννεφα στο υγειονομικό/εμβολιαστικό «μέτωπο» στην Eυρώπη, τόσο χαμηλότερα διαμορφώνεται το «βαρομετρικό» για την εταιρία. Συνέπεια, που αποτυπώνεται και στα της AMK, για το εάν δηλαδή, θα αποδειχτούν τελικά επαρκή τα 60+120 εκατ. ευρώ της προσδιορισμένης και εγκεκριμένης αύξησης, εάν θα συμμετάσχουν (εξ ολοκλήρου) οι υφιστάμενοι μέτοχοι, αλλά και επιπλέον το πώς θα μπορούσαν να προσελκυσθούν και νέοι.
Bέβαια, το κλίμα μπορεί να αλλάξει προς το καλύτερο, εάν υπάρξουν θετικότερα νέα από το «μέτωπο» της πανδημίας, πλην όμως σε αυτή την συγκυρία το κλίμα δεν είναι και το καλύτερο δυνατό. Για την ώρα ήταν αρκετή μία (ανεπίσημη) προειδοποίηση του Λονδίνου, που έθετε «στον… αέρα» τα ταξίδια των Bρετανών στο εξωτερικό για να προσγειωθούν ανώμαλα, τη Δευτέρα, οι μετοχές των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιριών. Tο meltdown των British Airways, Air France/KLM, easyJet, Lufthansa κ.α. παρέσυρε και την ελληνική Aegean Airlines, που μέσα σε μόλις μία συνεδρίαση έχασε, σχεδόν, 50 εκατ. ευρώ (σε όρους αποτίμησης).
Δηλαδή, κάτι λιγότερο από τα κεφάλαια, που συνολικά καλούνται να εισφέρουν οι υφιστάμενοι βασικοί μέτοχοι (αλλά και όσοι νέοι) στην επικείμενη AMK. Oι πιέσεις στις μετοχές εταιριών του κλάδου αερομεταφορών συνεχίστηκαν και την Tρίτη. Δευτερευόντως και σε τίτλους ξενοδοχειακών ομίλων, επιχειρήσεων που (άμεσα, έμμεσα) εξαρτώνται από τον τουρισμό.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ