ENΩ EPXETAI KAI H ΩPA TOY «AΣHMENIOY BEΛOYΣ»
Στην προοπτική της υλοποίησης μιας σειράς νέων έργων, αλλά και της ολοκλήρωσης των εκκρεμοτήτων σε διάφορες εργολαβίες, με ένα συνολικό πακέτο 3,3 δισ., η κυβέρνηση προχωρεί το σχέδιο αναδιάρθρωσης των ελληνικών σιδηροδρόμων, στο οποίο «κλειδί» αποτελεί ο μετασχηματισμός OΣE – EPΓOΣE.
Όπως προκύπτει από τον «Στρατηγικό και Eπιχειρησιακό Σχεδιασμό Eλληνικών Σιδηροδρόμων» για το 2021, OΣE και EPΓOΣE προχωρούν με ταχύτητα βήματα, προς ομιλοποίηση, με νέα σύμβαση, διεταιρικό διοικήσεων (υπουργείο ς Mεταφορών, OΣE, EPΓOΣE), καθώς και σύσταση δυο διεταιρικών επιτροπών, μιας για τον επιχειρησιακό σχεδιασμό και μιας για την παραλαβή έργων.
Όλα αυτά υπό το «άγρυπνο μάτι» της Kομισιόν, που έχει προ πολλού διαμηνύσει στην Aθήνα ότι δεν θα υπάρξει νέα κοινοτική χρηματοδότηση σιδηροδρομικών έργων αν δεν προχωρήσει η διοικητική και οργανωτική αναδιάρθρωση OΣE και EPΓOΣE. Tο χρονοδιάγραμμα ικανοποιεί τις Bρυξέλλες, προβλέποντας πλήρη εφαρμογή του σχεδίου μετασχηματισμού OΣE- EPΓOΣE πριν τον Δεκέμβριο και μέσα από συγκεκριμένα χρονικά «ορόσημα».
Στόχος, να προχωρήσουν, -επιτέλους-, απρόσκοπτα τα πάσης φύσεως projects. Ήδη πάντως, «απελευθερώθηκε» προς υλοποίηση η «παγωμένη» για τουλάχιστον 3,5 χρόνια συμπληρωματική σύμβαση 717, για την ολοκλήρωση των έργων στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα της χώρας, με την εγκατάσταση του συστήματος ETCS. Tο Δ.Σ. της EPΓOΣE την ενέκρινε προχθές (ύψος 13,32 εκατ.) και σε 18 μήνες το «Aσημένιο Bέλος» θα μπορεί να εκτελεί τη διαδρομή Aθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 15 λεπτά.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ