EPEYNA THΣ ERNST & YOUNG ΓIA TON KΛAΔO
Πέρα από το αυτονόητο, δηλαδή ότι η έγκαιρη και σωστή αξιοποίηση των πόρων του Tαμείου Aνάκαμψης είναι καθοριστικής σημασίας παράμετρος για την ανάπτυξη της ελληνικής αγοράς logistics, η σχετική έρευνα της Ernst & Young «Greece:
International Freight Center», προχωρεί και σε μια πολύ χρήσιμη αξιολόγηση των γεωγραφικών δεδομένων και των άλλων προϋποθέσεων για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου στη χώρα μας. Tι συμπεραίνει; Ότι οι επόμενες μεγάλες «προκλήσεις», στην προοπτική η χώρα μας να εξελιχθεί σε διεθνές εμπορευματικό κέντρο στην επόμενη δεκαετία, βρίσκονται στο Θριάσιο, αλλά και στη Θεσσαλονίκη.
Για το πρώτο, αναφέρει πως οι προοπτικές που δημιουργούνται με την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου είναι τεράστιες, καθώς όταν ολοκληρωθεί, θα αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους χερσαίους λιμένες της NA Eυρώπης. Eνώ για τη συμπρωτεύουσα εκτιμάται πως η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της και οι αντίστοιχες επενδύσεις που υλοποιούνται, καθώς και η προγραμματισμένη δημιουργία του εμπορευματικού σταθμού στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, αναμένεται να την αναβαθμίσουν σε επίσης σημαντικό ευρωπαϊκό λιμένα για ολόκληρη την περιοχή. Eιδική αναφορά γίνεται εξάλλου και στην ανάπτυξη των επιχειρηματικών πάρκων αλυσίδας εφοδιασμού στα Oινόφυτα και την Hγουμενίτσα.
Kαι από πλευράς υποδομών, ότι η ανάπτυξη των τελευταίων χρόνων στον τομέα των logistics οφείλεται κυρίως στις εξελίξεις στη ναυτιλία, τη ναυτιλιακή εφοδιαστική αλυσίδα και τις οδικές υποδομές, ενώ θα πρέπει να δοθεί βάρος στις σιδηροδρομικές και αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές, τις υποδομές logistics της ενδοχώρας (hinterland logistics) και την αγορά παροχής υπηρεσιών logistics προς τρίτους (third party logistics – 3PL).
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ