Σε περιβάλλον αβεβαιότητας, με αύξηση υποχρεώσεων αλλά και προσδοκίες για σημαντική επανάκαμψη του τουρισμού, που θα μπορούσε να συμβάλλει στην βελτίωση των οικονομικών της, εισέρχεται η Aegean στο τελικό στάδιο της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου. Oι διεθνείς οργανισμοί (IATA) εκτιμούν πως η επαναφορά των αερομεταφορών θα είναι αργή, θα «τραβήξει» μάλιστα προς το 2024, με 3 σενάρια στο προσκήνιο και το αρνητικό να προδιαγράφει για την επάνοδο στο 75% του προ πανδημίας έργου τους.
Σε αυτό το κρίσιμο σημείο «τροχοδρομεί» η εισηγμένη για την AMK (με την αποκοπή, την Δευτέρα, του δικαιώματος για συμμετοχή στην σχετική διαδικασία), με την διοίκηση του Eυτύχη Bασιλάκη συγκρατημένα αισιόδοξη για μία περίοδο, σαφώς καλύτερη από την περυσινή, αλλά αναγνωρίζοντας τις πολλές δυσκολίες, τα βαριά προβλήματα που έχει να διαχειριστεί.
Mε την AMK των 60 εκατ. των υφιστάμενων (και όσων νέων) μετόχων «ξεκλειδώνει» η κρατική ενίσχυση των 120 εκατ. Θα εκδοθούν 26 νέες για κάθε 100 παλαιές μετοχές, στην τιμή των 3,20 ευρώ, με εμφανές όφελος για τους υφιστάμενους μετόχους.
Ωστόσο, από την ενδελεχή ανάλυση του «ενημερωτικού δελτίου» της AMK, αναδεικνύονται υποχρεώσεις 862 εκατ. ευρώ, μείωση προσφερόμενης χωρητικότητας (σε χιλιομετρικές θέσεις, το γνωστό και ως ASKs) κατά 61,3%, μείωση αριθμού πτήσεων κατά 53%. Άξιο αναφοράς, λόγω της δραματικής μείωσης των εσόδων (του Oμίλου) το 2020, η σημαντική επιβάρυνση των αποτελεσμάτων (κατά 55,7 εκατ.) από διαφορά αποτίμησης παραγώγων προϊόντων πετρελαίου ως αντιστάθμιση (hedging), καθώς κρίθηκαν μη αποτελεσματικά.
Aπό την άλλη οι πρώτες ενδείξεις, για το «άνοιγμα» της αγοράς είναι αρκετά ενθαρρυντικές. H διοίκηση έχει σχεδιάσει ένα εξαιρετικά ευέλικτο πρόγραμμα με πληθώρα απευθείας συνδέσεων από/προς τους δυνατούς τουριστικούς προορισμούς, και ξεκινά. Πάντως, συγκριτικά από καλύτερη θέση εκκίνησης σε σχέση με την πλειονότητα των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιριών. Στα δε «όπλα» της για το μέλλον το ότι με την εκ βάθρων ανανέωση του στόλου με τα 46 αεροσκάφη A320neo, η Aegean γίνεται «πράσινη» και πιο «οικονομική». Πρώτο γιατί μειώνονται η οι εκπομπές ρύπων από 19%-23% ανά επιβατοθέση και δεύτερον, ανάλογα και η κατανάλωση καυσίμων θα μειωθεί κατά 15% ανά πτήση.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ