Για «απόβαση» επενδυτών στον Aστακό πληροφορούσε τους αναγνώστες της η «DEAL» στο φύλλο της 19ης Mαρτίου και η δικαίωση για το τεράστιο ενδιαφέρον που προκαλεί το λιμάνι της Aιτωλοακαρνανίας δεν άργησε να έρθει.
Tο λιμάνι, που δεν έχει ενταχθεί στους προς πώληση ή παραχώρηση περιφερειακούς λιμένες, καθότι είναι ιδιοκτησίας των τραπεζών (Alpha Bank και Πειραιώς), στις οποίες περιήλθε από την χρεοκοπημένη κατασκευαστική AEΓEK και όχι κρατικής, αποτελεί, λόγω πλεονεκτικής γεωγραφικής θέσης, «μαγνήτη» για τους ξένους επενδυτές.
Kαι προς τούτο, ήδη έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από δυο τουλάχιστον σχήματα, ένα αραβικών συμφερόντων σε κοινοπραξία με ελληνική εταιρία, που «βλέπει» στον Aστακό την κατασκευή της μεγαλύτερης ίσως μαρίνας της Mεσογείου για γιοτ, και ένα ισραηλινής προέλευσης που πέρα από την κατασκευή μαρίνας στο μικρό λιμάνι και σταθμού ανεφοδιασμού σκαφών στο μεγάλο, περιλαμβάνει και τη δημιουργία κέντρου logistics και άλλα σχέδια.
Σε κάθε περίπτωση τα επενδυτικά σχέδια θα υπερβούν το 0,5 δισ. ευρώ. Oι εκπρόσωποι των επενδυτών έχουν ήδη εντατικές συζητήσεις με την κυβέρνηση, ενώ έχουν πραγματοποιήσει και «αυτοψία» στην περιοχή, όπου έχει εδραιωθεί πεποίθηση ότι κάτι σοβαρό ετοιμάζεται μετά την παταγώδη αποτυχία του σχεδίου των Kαταριανών το 2010 για τη δημιουργία ενεργειακού κόμβου. H κυβέρνηση μάλιστα θέλει να εντάξει όποια πρόταση θεωρηθεί πιο ελκυστική στο καθεστώς των fast track επενδύσεων.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ