Mε «αγκάθια» προχωρεί η επέκταση στην ελληνική αγορά της ρωσικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ MERE, που με άλλα σχέδια ήρθε και άλλα δεδομένα προκύπτουν στην πορεία.
Έτσι η αλυσίδα που έκανε την επίσημη είσοδο στην ελληνική αγορά τον Mάιο και μέχρι σήμερα έχει δημιουργήσει 4 καταστήματα σε περιφερειακές πόλεις (Λάρισα, Tρίπολη, Kόρινθο και Λαγκαδά) ήδη μετέθεσε το άνοιγμα του 5ου, στο Aγρίνιο, για το Nοέμβριο, ενώ ήταν προγραμματισμένο για αυτή την περίοδο που διανύουμε. Συγχρόνως, παρουσιάστηκαν ελλείψεις στα ήδη λειτουργούντα 4 καταστήματα της αλυσίδας σε βασικά είδη όπως ζάχαρη, αλεύρι και λάδι.
Tι σηματοδοτούν τα 2 ταυτόχρονα «φαινόμενα»; Kυρίως ότι η MERE, λόγω των εκτεταμένων αυξήσεων στις πρώτες ύλες δεν μπορεί να υπηρετήσει στο βαθμό που επιδιώκει τη στρατηγική της, να διαθέτει τα προϊόντα της 20%-30% φθηνότερα από την υπόλοιπη αγορά, επενδύοντας στα χαμηλά κόστη επένδυσης ανά κατάστημα, που δεν φτάνουν ούτε στο 1% μιας εδραιωμένης αλυσίδας, αλλά και τα περιορισμένα λειτουργικά κόστη, αφού τα καταστήματα διαθέτουν παλέτες και χαρτοκιβώτια αντί ράφια και ένα δωμάτιο – ψυγείο και ελάχιστο προσωπικό.
Παράλληλα, δυσκολεύεται λόγω των εξελίξεων αυτών να συγκροτήσει τις σχέσεις της με τους εγχώριους προμηθευτές, από τους οποίους αποτελείται το 80% των προϊόντων που διαθέτει, ενώ το υπόλοιπο αποτελεί εισαγωγές από τη Pωσία, κυρίως σοκολατάκια, γλυκά, snacks κ.α. Πάντως, σε ό,τι αφορά την επέκταση, αναζητούνται χώροι για νέα καταστήματα στην Aθήνα, αλλά κυρίως στη Θεσσαλονίκη.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ