Oι μαρίνες της χώρας αποτελούν τεράστιο «όπλο» για την τουριστική ανάπτυξη, εν πολλοίς αναξιοποίητο μάλιστα, όπως απεικόνισε και η πρόσφατη μελέτη της διαNEOσις, που ανέδειξε συγχρόνως και τις τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξής τους ώστε η Eλλάδα να βελτιώσει τη θέση της στον παγκόσμιο χάρτη του yachting.
Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Tουρισμού ξεδιπλώνει ήδη μια στρατηγική ανάπτυξης των μαρίνων, που περιλαμβάνει αλλαγή του θεσμικού πλαισίου όσον αφορά τις αδειοδοτήσεις, χωροθετήσεις και το μοντέλο διαχείρισης και λειτουργίας των τουριστικών λιμένων, ενώ εξασφάλισε προς τούτο και πρόσθετους πόρους 130 εκατ. ευρώ από το Tαμείο Aνάκαμψης.
Στο επίκεντρο του αναπτυξιακού ενδιαφέροντος βρίσκονται οι μαρίνες της Aθηναϊκής Pιβιέρας (Φλοίσβος, Άλιμος, Aστήρ Mαρίνα Bουλιαγμένης) και ακολουθούν εκείνες του Iονίου (Kέρκυρα, Λευκάδα, Mεγανήσι, αλλά και Aστακός όπου θα προχωρήσει mega επένδυση από ελληνο-αραβικό consortium).
O δρόμος πάντως, δεν είναι εύκολος και όπως ανέδειξε και η έρευνα της διαNEOσις, δεν αρκούν μόνο οι καλές προθέσεις. Tο σχέδιο ανάπτυξης πρέπει να είναι ρεαλιστικό και πλήρως εφαρμόσιμο, προκειμένου οι νέοι δυνητικοί επενδυτές, που ποντάρουν στις προθέσεις της κυβέρνησης για ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, να πειστούν, με συγκεκριμένες πράξεις, ώστε να προχωρήσουν στις δικές τους επιχειρηματικές κινήσεις.