Ανακούφιση έφερε στην κατασκευαστική αγορά ο καθορισμός συντελεστών αναθεώρησης τιμών δημοσίων έργων για 483 εργασίες, στον οποίο προχώρησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με απόφαση του Κ. Καραμανλή. Πρόκειται για το βασικότερο αίτημα του κλάδου, που βιώνει συνθήκες «ασφυξίας» και αδιεξόδου, εξαιτίας της εκτίναξης στα ύψη του κόστους των πρώτων υλών. Με αποτέλεσμα πολλά από τα έργα να κινδυνεύουν να σταματήσουν ή για να μην ξεκινήσουν καν, ενώ δεν είναι λίγες οι εργοληπτικές εταιρίες μεσαίας ή και μικρότερης δυναμικότητας, των οποίων θα απειληθεί ακόμη και η βιωσιμότητα αν δεν υπάρξουν μέτρα στήριξης,
Κάτι εύλογο, αν συνειδητοποιήσει κανείς ότι μόνο τους τελευταίους μήνες έχει καταγραφεί μεγάλη αύξηση από 15% έως και 75% στις τιμές βασικών υλικών, όπως τα μέταλλα (σίδηρος, χαλκός αλουμίνιο), τα πλαστικά (PVC, πολυαιθυλένιο κ.λπ.), το πετρέλαιο και τα παράγωγά του (κυρίως καύσιμα και ασφαλτικά). Αφορούν δηλαδή, σε βασικά υλικά που σχετίζονται με την υλοποίηση κατασκευαστικών έργων, είτε δημόσια, είτε ιδιωτικά, είναι μεγάλες και έχουν προκαλέσει αύξηση του κόστους κατασκευής 20% με 30%.
Στη δημοσιευμένη υπουργική απόφαση αναφέρεται ότι λόγω των σοβαρών οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας (Covid 19) γενικότερα, αλλά και ειδικότερα στον τομέα της εκτέλεσης των έργων, κρίνεται σκόπιμη η διορθωτική παρέμβαση της Πολιτείας για την αντιμετώπιση μεγάλων αποκλίσεων στις τιμές των υλικών κατασκευής.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ