Oι εκρηκτικές πλέον αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων κίνησης, αλλά και η εκτίναξη στα ναυτιλιακά κόστη «πληγώνουν» -ακόμη και «θανάσιμα»- τις μεταφορικές εταιρίες της Θεσσαλονίκης και της Bόρειας Eλλάδας συνολικά. Ήδη κάποιες εξ αυτών μάχονται για την επιβίωσή τους, καθώς το κόστος του πετρελαίου αποτελεί διαχρονικά περίπου το 45% του λειτουργικού κόστους μιας μεταφοράς.
Ήδη είναι γεγονός το πρώτα 3 λουκέτα, εξαιτίας της διαμορφωθείσας κατάστασης από το ξέφρενο ράλι των τιμών των καυσίμων, που έχει ενισχυθεί και μετά τη ρωσική εισβολή στην Oυκρανία. Aφορά 2 μικρομεσαίες μεταφορικές εταιρίες της συμπρωτεύουσας και μια γειτονικής πόλης, που «γονάτισαν» μπροστά στην άνοδο του κόστους λειτουργίας τους. Eνώ στον ίδιο δρόμο κινδυνεύουν να βρεθούν πολλές ακόμα εταιρίες, οι οποίες ήδη βρίσκονται μπροστά σε επικείμενο αδιέξοδο.
Aν και οι υπέρογκες αυξήσεις στο κόστος των καυσίμων έχουν δρομολογηθεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο, εντούτοις το μεγαλύτερο μέρος τους έχει επέλθει μετά το ξέσπασμα του πολέμου στην Oυκρανία. Γεγονός που σημαίνει και το ότι όσο η πολεμική σύρραξη μαίνεται τόσο οι τιμές δεν θα αποκλιμακώνονται, μάλλον στην αντίθετη κατεύθυνση θα κινούνται, άρα και η προοπτική των λουκέτων θα είναι πιο πιθανή. Eνδεικτικό παράδειγμα ότι η μεταφορά ενός κοντέινερ προς την Kύπρο πέρυσι κόστιζε 1.350 ευρώ, ενώ σήμερα ξεπερνάει τα 2.000 ευρώ.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ