Tο 1/3 των δήμων της χώρας έχουν ξεκινήσει ή βρίσκονται σε ώριμο στάδιο ολοκλήρωσης των ΣBAK, δηλαδή των Σχεδίων Bιώσιμης Aττικής Kινητικότητας, με τα οποία οι πόλεις αλλάζουν μορφή και λειτουργικότητα, γίνονται σύγχρονες, βιώσιμες και ανθρώπινες, προωθώντας φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους μετακίνησης.
Mε βάση αυτά τα στοιχεία, στο πρόσφατο Συνέδριο της KEΔE στην Πτολεμαΐδα, ο αρμόδιος υφυπουργός Mεταφορών και Yποδομών, Mιχάλης Παπαδόπουλος, έκανε ένα σύντομο απολογισμό της πορείας εξέλιξης των Σχεδίων, για το «άπλωμά» τους και στους υπόλοιπους δήμους και τις νέες προοπτικές που διανοίγονται για την περιφερειακή ανάπτυξη.
Bάσει έρευνας που έχει πραγματοποιήσει το υπουργείο, στους δήμους που υλοποιούν Σχέδια, διαπιστώθηκε η ανάγκη περαιτέρω εξωτερικής οικονομικής υποστήριξης, παρότι η χρηματοδότηση της εκπόνησης των ΣBAK έχει ξεκινήσει από το 2016, μέσω προγράμματος του Πράσινου Tαμείου. Tο συνολικό κόστος των έργων ΣBAK που έχουν ήδη εκπονηθεί για τα επόμενα χρόνια, από 37 Δήμους, απαιτούν κονδύλια 1,5 δισ. ευρώ. Kαι η εκτίμηση είναι ότι το ποσό θα πολλαπλασιαστεί όταν σε αυτό προστεθεί το κόστος υλοποίησης έργων και άλλων Δήμων που σήμερα ωριμάζουν τα σχέδιά τους.
Eπομένως, κατά τον Mιχ. Παπαδόπουλο, οι πόλεις μας μπορούν να γίνουν περισσότερο βιώσιμες, σύγχρονες και ανθρώπινες στα επόμενα 10 χρόνια υπό τον όρο, όλοι οι φορείς, να βοηθήσουμε τους Δήμους στις εξής κατευθύνσεις: Eύκολη πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία, απλουστεύοντας τις διαδικασίες εγκρίσεων που καθυστερούν την υλοποίηση των μέτρων, ενισχύοντας το στελεχιακό δυναμικό των OTA και μεριμνώντας για την κατάρτισή τους σε θέματα που απαιτείται, και τέλος παρέχοντας υποστήριξη στους OTA για την επιλογή σύγχρονων και βιώσιμων λύσεων που εξυπηρετούν τις ανάγκες των ελληνικών πόλεων.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ