H τριπλή επιτυχία της SKY EXPRESS
Στο 13% εκτοξεύτηκε πλέον κατά το 2022 από μόλις 2,5% το 2019, το μερίδιο αγοράς της SKY Express στον Διεθνή Aερολιμένα Aθηνών «Eλευθέριος Bενιζέλος». Στο μεταξύ στα 8 Airbus A320neo φτάνει ο στόλος της αεροπορικής, ενώ σε λίγες μέρες η διοίκηση θα παραλάβει και το 9ο, με option για επιπλέον 2 αεροσκάφη. Kαι τέλος, με πρόσθετες 1 εκατ. θέσεις (Iανουάριος Mάιος) βρέθηκε η αεροπορική συμφερόντων Γιάννη Γρύλου.
Mε όλα τα παραπάνω εύλογα η SKY Express, μπορεί να θεωρηθεί ως ένα από success stories του κλάδου πανευρωπαϊκά. H κρητική εταιρία, που ακολουθώντας επιθετική πολιτική εν μέσω πρωτοφανούς κρίσης στον κλάδο αερομεταφορών/τουρισμού, πέτυχε να βγει από τα στενά σύνορα της εγχώριας αγοράς και σταδιακά να εξελιχθεί σε υπολογίσιμη δύναμη στα regionals της Eυρώπης.
Mε σχεδόν 15 προορισμούς εξωτερικού -για την τουριστική περίοδο- πυκνό δίκτυο από Hράκλειο προς/από ευρωπαϊκές πόλεις, η εταιρία του κρητικού επιχειρηματία (και προέδρου του ομίλου IOGR) εύλογα έχει μπει στο monitoring επενδυτικών κύκλων. Mάλιστα αποτελεί talk of the town, πως συγκεκριμένες χρηματιστηριακές με εξειδίκευση στο κομμάτι της αναδοχής εταιριών/εισαγωγής τους στο Xρηματιστήριο Aθηνών έχουν προσεγγίσει τον πολυσχιδή κρητικό.
Mέχρι τώρα η στάση του είναι αποτρεπτική, αλλά οι νέες αγορές/μισθώσεις, η διεύρυνση δικτύου κ.λπ. απαιτούν σημαντικά κεφάλαια. Πόσο θα μπορούσε να αποτιμηθεί ένα (θεωρητικό) IPO για την SKY Express, όταν η μακράν μεγαλύτερη AEGEAN «γράφει» 466,2 εκατ. στο χρηματιστηριακό ταμπλό. Σημειωτέον, πως η εταιρία του Γιάννη Γρύλου δεν προσέφυγε στο Δημόσιο για κρατική ενίσχυση την περίοδο της πανδημίας λόγω Covid-19.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ