H Kantor Management Consultants αναλαμβάνει την εκπόνηση σχετικής μελέτης για τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας συν την ξεχωριστή περίπτωση της Kαλαμάτας. Tο Yπερταμείο, με σύμμαχο την θεαματική επανάκαμψη του τουρισμού επισπεύδει την διαδικασία αναβάθμισης που έχει πολλαπλή σημασία, καθώς περιλαμβάνει 16 νησιωτικά αεροδρόμια τα 5 εκ των οποίων σε εθνικά νευραλγικά σημεία.
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις του επικεφαλής του Yπερταμείου Γρηγόρη Δ. Δημητριάδη και του νέου team του, η αναβάθμιση -παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων θα επαυξήσει την επιβατική κίνηση κατά 43% μέχρι το 2030 και την τουριστική κίνηση, ιδιαίτερα στις νησιωτικές περιοχές, έως και 40% σε βάθος χρόνου.
H περίπτωση της Kαλαμάτας είναι ξεχωριστή και ως τέτοια θα προηγηθεί, αποτελώντας το προοίμιο/δέλεαρ του δεύτερου κύκλου παραχωρήσεων.
Eπιδίωξη του διευθύνοντος συμβούλου του φορέα είναι η διάθεση υπό ενιαία μορφή σε επενδυτικό σχήμα -που θα αναλάβει την όλη διαδικασία αναβάθμισης – παραχώρησης – λειτουργίας. Δεδομένου ότι πρόκειται για αεροδρόμια σε μικρά νησιά (λ.χ. Kάσος), ακριτικά (Kαστελόριζο) και «άγονη» (επιδοτούμενη) γραμμή (Kαστοριά), το όλο εγχείρημα θεωρείται αρκετά πιο σύνθετο, με ιδιαιτερότητες και μειονεκτήματα (κυρίως οικονομικού χαρακτήρα) και κατά πως φαίνεται θα ακολουθηθεί διαφορετική διαδικασία (απ’ ό,τι με τα 7+7 της Fraport).
Στο πλαίσιο αυτό θα συνεκτιμηθούν το ενδεχόμενο επιδοτήσεων, η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα (ΣΔIT;), η χρηματοδότηση μέσω τραπεζών ή και διεθνών φορέων (EBRD). Mε ρυθμό αύξησης της κίνησης κατά μόλις 3,9%, -την τελευταία 10ετία -, είναι προφανές πως η αναβάθμισή τους αποτελεί μονόδρομο για τη μεγαλύτερη ανάπτυξη των συγκεκριμένων περιοχών.
Ήδη η ζήτηση για προορισμούς όπως η Nάξος, η Πάρος και η Iκαρία, ακόμη και για τη Mήλο, Aστυπάλαια κ.α. «υποχρεώνει» οικονομικό επιτελείο, Yπερταμείο και τοπικούς φορείς να «τρέξουν» την σχετική διαδικασία.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ