O Βασίλης Φουρλής φαίνεταιότι δεν χάνει ποτέ την αισιοδοξίατου. Κι αυτό βέβαια δεν είναι καθόλου κακό για το επιχειρείν, αρκεί να συμβαδίζει έστω με τηνπραγματικότητα. Και η αισιοδοξία mr IKEA πάει αντίθετα με την πορεία του ομίλου.
Το 2009, που σημειώθηκεη μεγάλη πτώση της κατανάλωσης, αποδόθηκεστην αρνητική ψυχολογία και όχι στη μείωσητων εισοδημάτων. Στους πρώτους μήνεςτου 2010 στελέχη του ομίλου,πρόβλεπαν μεν ότι η κατάστασηθα επιδεινωθεί αλλά δεν θα ερχόταν και το… τέλος του κόσμου. Τώρα, που τα κέρδη του εννεαμήνου μειώθηκαν στα 6,8 εκατ. ευρώ (μετά την έκτακτη εισφορά των 5,5 εκατ. ευρώ) από 23,1 εκατ.ευρώ πέρυσι, ο κ. Φουρλής λέει ότι «συνεχίζουμε να βλέπουμε τοποτήρι μισογεμάτο» και ότι θα προχωρήσει απρόσκοπτα στις επενδυτικές κινήσεις, ακόμα κι αν προβλέπει ότιτο 2011 θα υπάρξει νέα επιδείνωση.
Πάντως, λέγεται όχι ως ανέκδοτο, αλλά ως πραγματικότητα, στα ΙΚΕΑ, ιδιαίτερα του αεροδρομίου, έχουν αυξηθεί τελευταία πολύ οι πελάτες. Όχι για να αγοράσουν έπιπλα αλλά για να…φάνε στο εστιατόριο του συγκροτήματος, στο οποίο υπάρχουν ανταγωνιστικές τιμές. Κόσμος μπαίνει δηλαδή, κόσμος βγαίνει αλλά δεν αγοράζει, μόνο… τρώει φτηνά.