Προστασία από τους πιστωτές της μέσω του πτωχευτικού κώδικα θα ζητήσει η εταιρία
Προστασία από τους πιστωτές της μέσω του πτωχευτικού κώδικα ετοιμάζεται να ζητήσει, μέσα στις επόμενες εβδομάδες, η Kodak, σύμφωνα με πληροφορίες της Wall Street Journal. Πρόκειται για μια μάλλον προδιαγεγραμμένη εξέλιξη, η οποία ωστόσο, δεν μπορεί παρά να σοκάρει, εάν κανείς αναλογιστεί ότι η Kodak βρισκόταν κάποτε ανάμεσα στους τιτάνες του αμερικανικού επιχειρείν.
Η εταιρία, με 131 χρόνια ιστορίας, κάνει ύστατες προσπάθειες να πουλήσει κάποιες από τις 1.100 κατοχυρωμένες πατέντες της. Αυτές είναι η μοναδική της διέξοδος από τη χρεοκοπία. Την ίδια στιγμή, όμως, ετοιμάζεται να καταθέσει τα χαρτιά της για την υπαγωγή στο Άρθρο 11 του πτωχευτικού κώδικα, για την περίπτωση που όλες οι άλλες προσπάθειες αποτύχουν. Ήδη βρίσκεται σε συζητήσεις με τράπεζες, προκειμένου να εξασφαλίσει το 1 δισ. δολάρια σε χρηματοδότηση που θα χρειαστεί για να συνεχίσει να λειτουργεί υπό το καθεστώς της χρεοκοπίας.
Η ιστορία της Kodak αρχίζει το 1881 με την ίδρυση της Eastman Dry Plate Company από τον Αμερικανό εφευρέτη George Eastman. Το 1885 ο επιχειρηματίας παρουσίασε το πρώτο διάφανο φωτογραφικό φιλμ και το 1935 έφερε την επανάσταση με το Kodachrome, το πρώτο εμπορικά επιτυχημένο έγχρωμο φιλμ για ερασιτέχνες φωτογράφους. Για δεκαετίες, η φωτογραφία ήταν άρρηκτα συνδεδεμένη με το όνομα της Kodak. Η εταιρία κυριαρχούσε με άνεση σε αυτή την παγκόσμια αγορά, την οποία η ίδια είχε δημιουργήσει. Έτσι, το 1981, ο κύκλος εργασιών της ξεπέρασε τα 10 δισ. δολάρια.
Και μετά ήρθε η ψηφιακή επανάσταση. Η αλήθεια είναι ότι η Kodak υπήρξε πρωτοπόρος και στην ψηφιακή εποχή. Όσοι έχουν δουλέψει για αυτήν, εξηγούν ότι η Kodak ήταν η Apple ή η Google της εποχής. Για αυτό, εξάλλου, προσέλκυε στο Ροτσέστερ της Νέας Υόρκης, όπου βρίσκονται τα κεντρικά γραφεία της, τους λαμπρότερους επιστήμονες. Το 1975 κατασκεύασε την πρώτη φωτογραφική μηχανή που λειτουργούσε χωρίς φιλμ, αποθηκεύοντας τις φωτογραφίες σε μία κασέτα.
Όμως, το λάθος της εταιρίας ήταν ότι λόγω της λατρείας της με το φιλμ, υποτίμησε τις προοπτικές της ψηφιακής φωτογραφίας. Οι ψηφιακές μηχανές είναι για τους ερασιτέχνες, πίστευαν τα στελέχη της Kodak στα μέσα της δεκαετίας του 1990. Η ποιότητα του φιλμ είναι αξεπέραστη, επομένως, οι επαγγελματίες φωτογράφοι και το Χόλιγουντ δεν θα το εγκατέλειπαν ποτέ. Και εξάλλου, ο κόσμος πρέπει να τυπώσει τις φωτογραφίες του για να τις βάλει στην κορνίζα και να τις στείλει στους μακρινούς συγγενείς, πίστευαν.
Προφανώς, δεν μπορούσαν να διανοηθούν ότι θα ερχόταν μια εποχή που η φωτογραφική μηχανή θα γινόταν περιττή. Ο καθένας μπορεί σήμερα να τραβήξει μια φωτογραφία υψηλής ανάλυσης με το κινητό του, να τη μοιραστεί με τους φίλους του μέσω του Facebook και να τη στείλει στους συγγενείς του στην άλλη άκρη της υφηλίου μέσω του email. Οι νεότερες γενιές δεν έχουν αγοράσει ποτέ –και ούτε πρόκειται να αγοράσουν-ένα φωτογραφικό φιλμ.
Παρά την προσπάθεια της Kodak να επεκταθεί στην ψηφιακή τεχνολογία, η αγορά πίστεψε ότι ήταν πια αργά. Με την υπαγωγή της στο Άρθρο 11, η Kodak θα μπορέσει να απαλλαγεί από κάποιες από τις υποχρεώσεις της. Όμως, η βιωσιμότητα της στρατηγικής της μένει να αποδειχθεί. Και μέχρι τότε, η τύχη των 19.000 υπαλλήλων της θα είναι αμφίβολη.
ΟΙ ΝΕΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΕΧΡΙ ΠΡΟΤΙΝΟΣ MR Ebay, SCOTT THOMPSON
Ένα αουτσάιντερ στα ηνία της Yahoo
Ως πρόεδρος της μονάδας PayPal, της eBay, ο Scott Thompson χρησιμοποίησε την προσοχή του στη λεπτομέρεια και μια επέκταση στις πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου για να υπερδιπλασιάσει τα έσοδα και να διευρύνει τη βάση χρηστών της υπηρεσίας στα 100 εκατ. άτομα τουλάχιστον. Ως ο νέος επικεφαλής της Yahoo, θα συναντήσει ακόμα μεγαλύτερες προκλήσεις.
Ο 54χρονος Thompson καλείται να προσελκύσει περισσότερους χρήστες αλλά και διαφημιστές, σε μια εταιρία που αντιμετωπίζει τη μείωση των πωλήσεων και τη συρρίκνωση του μεριδίου αγοράς της. Όμως, η έλευσή του στο τιμόνι της Yahoo θεωρείται, για τους αναλυτές του κλάδου, ενδεικτική της επερχόμενης αλλαγής στρατηγικής της εταιρίας. Το μεγαλύτερο αμερικανικό portal του ίντερνετ αναμένεται να δώσει τέλος σε στρατηγικές που στόχευαν στην πώληση ολόκληρης της εταιρίας. «Αυτό κάνει σαφές ότι θέλουν να παραμείνουν ανεξάρτητοι και να αρχίσουν να επιδιώκουν την ανάκαμψη, η οποία, ωστόσο, όπως είδαμε τα τελευταία χρόνια, είναι δύσκολο να επιτευχθεί», εξηγεί ο Clayton Moran, αναλυτής της at Benchmark Co.
Ο Thompson έχει διατελέσει στο παρελθόν επικεφαλής τεχνολογίας για τη Visa. Είναι ένας λογιστής και μηχανικός, που βοήθησε να γίνει το σύστημα on line πληρωμών PayPal, ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος τομέας εργασιών της eBay. Όμως, δεν έχει εμπειρία στο διαφημιστικό τομέα, ο οποίος θεωρείται αναγκαίος για την ανάκαμψη της Yahoo, της εταιρίας που ενώ κάποτε κυριαρχούσε στην αναζήτηση μέσω διαδικτύου, τώρα ακολουθεί ασθμαίνοντας την Google και τη Facebook.
«Δεν έχει δοκιμαστεί ως στέλεχος στον τομέα των media. Η Yahoo είναι μια επιχείρηση που στηρίζεται στα διαφημιστικά έσοδα. Επομένως, μου προκάλεσε κάποια έκπληξη το γεγονός ότι έψαξαν έξω από τον κλάδο τους για να βρουν το νέο τους επικεφαλής», λέει ο Moran.
Και μάλιστα, ο Thompson έρχεται σε μία ευαίσθητη περίοδο για τη Yahoo. Οι προσπάθειες για ανάκαμψη της πρώην διευθύνουσας συμβούλου της εταιρείας, Carol Bartz, απέτυχαν, με αποτέλεσμα την απόλυσή της το Σεπτέμβριο, όταν είχαν περάσει λιγότερα από τρία χρόνια από το διορισμό της.
Όμως, ο Thompson δηλώνει ότι του αρέσει να δουλεύει πάνω σε περίπλοκα προβλήματα και να αντιμετωπίζει προκλήσεις. Η Yahoo έχει ήδη πολλούς ειδικούς σε τομείς όπως η διαφήμιση, είπε. «Δουλειά μου είναι να αξιοποιήσω όλο αυτό το ταλέντο και την εμπειρία που ήδη υπάρχει στην επιχείρηση. Γνωρίζω ότι πρέπει να διορθώσουμε κάποια πράγματα και μου αρέσει πολύ. Νομίζω ότι αυτό είναι κάτι που με προσέλκυσε να έρθω εδώ. Ότι η δουλειά θα είναι γρήγορη, διασκεδαστική, δύσκολη, πολύπλοκη και με μια καταπληκτική ομάδα ανθρώπων».
Μιλώντας στην πρώτη του τηλεδιάσκεψη, ο Thompson δήλωσε ότι προτεραιότητά του είναι να ενισχύσει τα έσοδα και να φέρει την Yahoo στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας. Η εταιρία θα στρέψει την προσοχή της στα κινητά, τα smartphones και τα tablets. Σε αυτούς τους τομείς, εξάλλου, επιχειρούν να αναπτύξουν ένα πλεονέκτημα και οι βασικοί ανταγωνιστές της, η Facebook και η Google. «Απλά δεν θα ησυχάσω μέχρι να βρεθούμε στην κατάλληλη θέση και να αρχίσουμε να επιτυγχάνουμε», είπε ο Thompson.
Θα πρέπει να ξεκινήσει από την ανάκτηση των χαμένων μεριδίων αγοράς της Yahoo. Η εταιρία ήλεγχε το 13,1% της αμερικανικής αγοράς διαφήμισης on line το 2011, από 14,4% το 2010.
Ολυμπιακή χρονιά και για τη λονδρέζικη σκηνή τέχνης
Εκθέσεις 3 δημοφιλών Βρετανών καλλιτεχνών στην ατζέντα του 2012
Με τις εκθέσεις τριών δημοφιλών Βρετανών καλλιτεχνών, η σκηνή της τέχνης του Λονδίνου ακολουθεί το κλίμα της Ολυμπιακής Χρονιάς. Η ατζέντα του 2012 είναι γεμάτη με σπουδαίες εκθέσεις.
Την αυλαία ανοίγει ο David Hockney, με την έκθεση “A Bigger Picture”, που από τις 21 Ιανουαρίου και έως τις 9 Απριλίου θα γεμίσει τις βασικές αίθουσες του Royal Academy σχεδόν αποκλειστικά με νέα έργα.
Ο καλλιτέχνης δουλεύει πυρετωδώς τα τελευταία χρόνια. Μάλιστα, όταν του ζητήθηκε να ζωγραφίσει το πορτρέτο της Βασίλισσας, εκείνος απάντησε ότι δυστυχώς είναι «πολύ απασχολημένος ζωγραφίζοντας την Αγγλία, τη χώρα της».
Όμως, τα νέα του έργα δεν εξαντλούνται στη ζωγραφική. Ο Hockney ζωγραφίζει στο iPad του και μετά πειραματίζεται με φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης, οι οποίες έχουν τραβηχτεί με εννέα κάμερες, που εστιάζουν σε ελαφρώς διαφορετικά σημεία. Το αποτέλεσμα είναι ένα περίεργο κυβιστικό κολάζ, το οποίο ο κόσμος θα γνωρίσει στην έκθεση.
Η προσωπογραφία του Hockney θα παρουσιαστεί, μεταξύ άλλων, στην άλλη μεγάλη έκθεση, την “Lucian Freud Portraits”, που θα πραγματοποιηθεί από 9 Φεβρουαρίου έως 27 Μαΐου στο National Portrait Galley. Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη έκθεση του Lucian Freud από το θάνατό του, τον περασμένο Ιούλιο.
Ο Freud θα γινόταν 90 χρόνων φέτος, εάν ζούσε ακόμα. Έχει ήδη καταφέρει να ξεχωρίσει σαν ένας από τους μεγαλύτερους Βρετανούς καλλιτέχνες, αλλά και σαν ένας από τους πιο σημαντικούς ζωγράφους του κόσμου, για τα τελευταία 50 χρόνια. Το τρίτο μεγάλο όνομα που σίγουρα θα προσελκύσει μεγάλο ενδιαφέρον στη Βρετανία είναι εκείνο του Damien Hirst. Η έκθεσή του, στο Tate Modern, από τις 4 Απριλίου έως τις 9 Σεπτεμβρίου, θα περιλαμβάνει πολλά από τα διασημότερα κομμάτια του, όπως το “The Physical Impossibility of Death in the Mind of Someone Living” (1991), με τον καρχαρία.
Θα εκτεθεί επίσης το “For the Love of God” (2007), το ανθρώπινο κρανίο που έχει επενδυθεί με διαμάντια. Το έργο, προκάλεσε σάλο, καθώς πουλήθηκε αντί 50 εκατ. στερλινών. Όμως, μέχρι σήμερα, παραμένει άγνωστο εάν το ποσό αυτό πράγματι έχει πληρωθεί.
Στο Παρίσι, πάντως, το Musee d’Orsay θα ανοίξει τις πόρτες του από τις 13 Μαρτίου με το “Degas and the Nude”. Η έκθεση εστιάζει στην εμμονή του Γάλλου καλλιτέχνη με το γυναικείο γυμνό.