Η ΚΟΝΤΡΑ ΜΕ ΤΟΝ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗ ΓΙΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ, ΦΠΑ, ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΚΑΙ Η ΕΝΤΟΛΗ ΤΟΥ XAVIER HUILLARD ΓΙΑ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΑΝ…
Η νέα αύξηση των διοδίων, που άρχισε να ισχύει από την 1η του μηνός, σε μια περίοδο εξαθλίωσης των εισοδημάτων των καταναλωτών, ήταν φυσικό να προκαλέσει οργή στους οδηγούς και να επαναφέρει στους σταθμούς διοδίων το κίνημα «δεν πληρώνω». Η οργή στρέφεται τόσο κατά του υφυπουργού Μεταφορών Γιάννη Μαγκριώτη, που χειρίζεται το θέμα όσο και κατά των εργολάβων που έχουν αναλάβει τις συμβάσεις παραχώρησης.
Τι συνέβη όμως και ξαφνικά οι κοινοπραξίες των αυτοκινητοδρόμων και της Γέφυρας Ρίου –Αντιρρίου, αποφάσισαν να αυξήσουν τα διόδια, σε μια περίοδο που τα εισοδήματα στραγγαλίζονται; Η αλήθεια βρίσκεται σε όσα θα διαβάσετε παρακάτω.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, οι Γάλλοι της Vinci, με εντολή του διευθύνοντος συμβούλου της Xavier Huillard ξεσήκωσαν τους εργολάβους και απείλησαν τον Μαγκριώτη ότι θα αποχωρήσουν από τις κοινοπραξίες, αν δεν γίνουν τα εξής: Να τους καταβληθεί αποζημίωση 90 εκατ. ευρώ λόγω καθυστέρησης της έναρξης της παραχώρησης στον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα (που κατασκευάζει η Ολυμπία Οδός, στην οποία βασικός μέτοχος είναι η Vinci) με υπαιτιότητα του δημοσίου. Να τους καταβληθεί ποσό 50 εκατ. ευρώ από επιστροφές ΦΠΑ. Να εγγυηθεί το δημόσιο στις τράπεζες για να επανέλθει η ροή της χρηματοδότησης. Το υπουργείο Μεταφορών δήλωσε αδυναμία να πληρώσει τόσα χρήματα, αφού τα ταμεία είναι άδεια, ενώ άφησε ανοιχτό το θέμα της εγγύησης.
Οι Γάλλοι δεν ικανοποιήθηκαν και προειδοποίησαν τον Γιάννη Μαγκριώτη ότι θα προχωρήσουν σε αύξηση των διοδίων, τόσο στο τμήμα Ελευσίνας – Ισθμού όσο και στη Γέφυρα του Ρίου, όπου επίσης ο γαλλικός κατασκευαστικός κολοσσός είναι βασικός μέτοχος.
Βέβαια, υποστήριξαν ότι η αύξηση προβλέπεται από τη σύμβαση, αλλά ο υφυπουργός είχε ήδη δηλώσει ότι δεν πρόκειται να γίνει αύξηση των διοδίων. Τελικά πέρασε η απειλή των Γάλλων και ακολούθησαν βέβαια και οι Έλληνες συνέταιροί τους, αφού βολεύονται…