Στις 4 Ιανουαρίου υποβλήθηκαν οι προσφορές έξι αεροπορικών εταιριών για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό της εκμετάλλευσης των 26 (από 24 που ήταν μέχρι τώρα) άγονων αεροπορικών γραμμών. Έχει περάσει πάνω από ένας μήνας, και για το θέμα υπάρχει άκρα του τάφου σιωπή. Λέγεται μάλιστα, ότι ακόμα δεν έχει προχωρήσει ο έλεγχος των προσφορών από την αρμόδια επιτροπή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Τι μπορεί να κρύβεται πίσω από την καθυστέρηση;
Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά. Ποια σχέση μπορεί να έχει με την καθυστέρηση αυτή ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μάκης Βορίδης; Οι προηγούμενες συμβάσεις για τις άγονες γραμμές λήγουν τον Μάρτιο, και το πτητικό έργο των νέων αναδόχων, θα αρχίσει την 1η Απριλίου. Αυτό που προκαλεί ερωτήματα στην αεροπορική αγορά είναι το γεγονός ότι το 2010, οι συμβάσεις για τις άγονες γραμμές (με την ίδια ημερομηνία έναρξης των δρομολογίων) είχαν υπογραφεί πριν από το τέλος Μαρτίου. Οπότε η απόφαση είχε ήδη παρθεί από τον Φεβρουάριο. Φέτος πότε θα αναδειχθούν οι ανάδοχοι;
Οι κακές γλώσσες λένε ότι υπάρχει ενδιαφέρον από την πλευρά του Μάκη Βορίδη για την ανάληψη του μεγαλύτερου μεριδίου από τα 25 εκατ. ευρώ περίπου (το 2010 ήταν 35 εκατ. ευρώ) της επιδότησης των άγονων γραμμών, από ένα από τους έξι αναδόχους.
Γι’ αυτό άλλωστε, δεν ήθελε να φύγει από το υπουργείο, ανεξάρτητα από το αν υπέβαλε την παραίτησή του, την οποία θεωρούσαν όλοι οι παρατηρητές της πολιτικής και επιχειρηματικής σκηνής ότι δεν θα γινόταν δεκτή από τον πρωθυπουργό, όπως και έγινε.
Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συνεπώς επικεντρώνεται στις δύο μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρίες, η Olympic Air και η Aegean Airlines, που είναι ζημιογόνες και η ανάληψη του μεγαλύτερου ποσοστού των δρομολογίων, θα δώσει σημαντική ανάσα στη ρευστότητά τους.
Οι μικρότερες εταιρίες, έτσι κι αλλιώς διεκδικούν πολύ μικρό κομμάτι από τα συνολικά δρομολόγια και το κομμάτι της πίτας (τζίρου) των 25 εκατ. ευρώ και δεν φαίνεται να ανήκουν στη σφαίρα του άμεσου ενδιαφέροντος του υπουργού.