Η επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων είχε μια μεγάλη ελπίδα μέχρι την τελευταία στιγμή για το Ελληνικό. Να εκδηλωθεί επίσημο ενδιαφέρον από το Κατάρ και τον εμίρη Αλ Θανί.
Τα 5 δισ. όμως που είχε υποσχεθεί ο Άραβας κροίσος έκαναν φτερά. Αντί αυτού εμφανίστηκαν δύο εταιρίες του Κατάρ, οι οποίες όμως δεν έχουν καμία σχέση με το Qatar Investment Group που ελέγχει ο Αλ Θανί.
Ο Καταριανός εμίρης είχε δείξει τις προθέσεις του για αποχώρηση από κάθε ελληνική επένδυση, εξαιτίας τόσων και τόσων άστοχων χειρισμών από ελληνικής πλευράς.
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Κώστας Μητρόπουλος, μάταια περίμενε να αλλάξουν τα πράγματα. Μα δεν είχε πεισθεί ακόμα ότι όλα όσα γράφει η “Deal” είναι αλήθεια; Δεν συνειδητοποίησε τις ευθύνες του μετά και το δημοσίευμά μας, που αποκάλυπτε ξεκάθαρα τη θέση του εμίρη: «Μόνο αν ήμουν τρελός θα επένδυα στο Ελληνικό»; Το απέδειξε άλλωστε με τις επιχειρηματικές του κινήσεις. Στη Γαλλία επένδυσε με καταιγιστικούς ρυθμούς. Σημειώστε: 680 εκατ. ευρώ στη Louis Vuitton, 2 δις στην Total,το 5% της Veolia, 8 εκατ. (12,8%) στη Λάγκαρνερ (Le Monde), συν ξενοδοχεία στις Κάννες (Κάρλτον) και σ’ ολόκληρη τη γαλλική Ριβιέρα. Παράλληλα η Qatar investment Group «μπήκε» στις αυτοκινητοβιομηχανίες (Porsche – Volkswagen), στις Τράπεζες (Credit Suisse – Barclays), έχει το 20% του London Stock Exchange. Ακόμα την ομάδα Παρί Σεν Ζερμέν, τα Harrods, τη Miraxmax, το Αλ Τζαζίρα, ενώ ο Αλ Θανί πήγε στην Ιταλία, είδε τον Πρόντι και αγόρασε τις τουριστικές εγκαταστάσεις του Smeralda Holdings.
Ποιος φταίει και γύρισε την πλάτη στην Ελλάδα ο Αλ Θανί; Ο Κώστας Μητρόπουλος και η Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων δυστυχώς καταφέρνουν να εκθέτουν διαρκώς τη χώρα με την απραξία τους, τους άστοχους χειρισμούς και κυρίως την αναποτελεσματικότητα.
Η πρόσφατη μάλιστα «εμπλοκή» με την αποπομπή των Ρώσων από την διεκδίκηση της ΔΕΠΑ, δημιούργησε αλγεινές εντυπώσεις. Ο ίδιος ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ βρέθηκε στη Μόσχα προκειμένου να συζητήσει μετά την δραματική αυτή εξέλιξη, αλλά αντιμετώπισε τουλάχιστον εχθρικό κλίμα και «κλειστές πόρτες».
Το ερώτημα κατά πόσο ευθύνεται το ΤΑΙΠΕΔ και ο Κ. Μητρόπουλος για τον ρώσικο αποκλεισμό παραμένει. Ήταν «δουλειά» του ταμείου ή κάτι άλλο «κινήθηκε» στο παρασκήνιο; Πάντως λέγεται ότι ο Αντ. Σαμαράς που πήγε στη Μόσχα και ζήτησε επενδύσεις είναι πυρ και μανία μαζί του.
Όπως και έχει η υπόθεση «ρωσικές επενδύσεις μέσω των αποκρατικοποιήσεων» έχει ενδιαφέρον. Ίσως θα ήταν χρήσιμο ο κ. Μητρόπουλος να αποσαφηνίσει τις θέσεις του. Πριν φτάσουμε στον αποκλεισμό και της Gazprom, πριν βάλουμε εμπόδια στο ρωσικό ενδιαφέρον για τον ΟΣΕ κ.λ.π.
Κινδυνεύει να χάσει και τη μαρίνα Θεσσαλονίκης
Φαίνεται ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα «πνίξει» για άλλη μια φορά τον Κων/νο Στέγγο.
Η απώλεια του έργου επέκτασης της 6ης προβλήτας, στο λιμάνι της συνολικού ύψους 151 εκατ. ευρώ, ήταν η αρχή. Τι ακολουθεί; Η πιθανολογούμενη απόσυρση από τον διαγωνισμό για την κατασκευή και λειτουργία της μαρίνας σκαφών αναψυχής στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Το έργο διεκδικούν ακόμα η Άκτωρ του Γιώργου Μπόμπολα σε κοινοπραξία με την ΑΚΤΕ VEGA και την Cosmos Yachting και η Lamda Development του ομίλου Λάτση. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει, σύμφωνα με πληροφορίες, ο Κων/νος Στέγγος είναι το ίδιο που τον έβγαλε εκτός παιχνιδιού στην υπόθεση της 6ης προβλήτας. Η αδυναμία να εξασφαλίσει εγγυητική επιστολή. Η επένδυση στη μαρίνα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ανέρχεται στα 11,3 εκατ. ευρώ. Και παρά το σχετικά μικρό ποσό της εγγυητικής, εδώ και ένα μήνα δεν έχει καταφέρει να εξασφαλίσει η «Μοχλός», παρά τις ασφυκτικές πιέσεις που ασκεί ο Κων/νος Στέγγος προς τις τράπεζες. Ο χρόνος όμως πιέζει και η διοίκηση του ΟΛΘ θέλει να προχωρήσει στον διαγωνισμό πριν από την αποκρατικοποίησή του. Θα προλάβει ο Κων/νος Στέγγος; Άγνωστο…