Ποντάρει σε Βαλκάνια, Ρωσία και Αραβικά Εμιράτα
Στις αγορές του εξωτερικού έχει στρέψει το στόχαστρό της η «Vivartia» η οποία παράλληλα εστιάζει στη βελτίωση της παραγωγικότητας και στην μείωση του λειτουργικού κόστους.
Στην κορυφή της ατζέντας της εταιρείας βρίσκεται η ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της με νέα προϊόντα τα οποία θα ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες με ιδιαίτερη έμφαση στις εξαγωγές.
Η ίδια επιχειρεί να ενδυναμώσει τη διεθνή παρουσία των σημάτων Goody’s, Flocafe και Everest στα Βαλκάνια, στη Ρωσία και τα Αραβικά Εμιράτα.
Τα παραπάνω αποτελούν μέρος του στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης που έχει καταστρώσει η Vivartia για το τρέχον έτος και περιλαμβάνονται στην ετήσια έκθεση για την οικονομική χρήση του 2011.
Η διοίκηση της εταιρείας, όπως αναφέρεται στην παραπάνω έκθεση, αντιμετωπίζει τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που προκαλούν σημαντικές αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες ως ευκαιρία να επενδύσει στην ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της και παράλληλα να ενδυναμώσει τις σχέσεις εμπιστοσύνης που έχει αναπτύξει με τους καταναλωτές.
Όσον αφορά στη μείωση του κόστους, οι προσπάθειες επικεντρώθηκαν στην επαναδιαπραγμάτευση συμφωνιών με σημαντικούς προμηθευτές (πρώτων υλών) και συμβάσεων μίσθωσης λειτουργικών χώρων (του κλάδου εστίασης) και στον επαναπροσδιορισμό συνεργασιών με τρίτους.
Επιπλέον, υιοθετεί νέα εμπορική πολιτική με το λιανεμπόριο μέσα από τη σύνδεση των κινήτρων και εκπτώσεων με συγκεκριμένους στόχους πωλήσεων, ενώ εξετάζει τη διείσδυση σε νέες κατηγορίες προϊόντων.
Θετική εικόνα τα οικονομικά στοιχεία
Σχετικά με την πορεία των οικονομικών μεγεθών του ομίλου το 2011, σημειώνεται ότι οι ζημιές περιορίστηκαν δραστικά, καθώς διαμορφώθηκαν σε 80,3 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 200,5 εκατ. ευρώ το 2010, τα EBITDA ενισχύθηκαν στα 20,2 εκατ. ευρώ έναντι 18,2 εκατ. ευρώ, ενώ ο κύκλος εργασιών από συνεχιζόμενες δραστηριότητες υποχώρησε στα 682,5 εκατ. ευρώ έναντι 738 εκατ. ευρώ το 2010, παρουσιάζοντας μείωση 7,5%.
Σε επίπεδο μεριδίων αγοράς στην Ελλάδα, η Vivartia κατέχει την πρώτη θέση με μερίδιο 25% στο λευκό γάλα, στο 55% ανέρχεται το μερίδιό της στο σοκολατούχο γάλα (1η θέση), στο 18% στο γιαούρτι (2η θέση) και στο 45% στους φρέσκους χυμούς (1η θέση).
Το μερίδιο στα κατεψυγμένα λαχανικά αγγίζει το 63% και το 20% στις ζύμες, ενώ στην εστίαση ελέγχει το 23% στην αγορά φαγητού και το 20% στην αγορά καφέ, αγορές στις οποίες ο όμιλος κατέχει την πρώτη θέση.