Γερμανογαλλικός άξονας κατά Cosco-CRCC για τη Rosco. Xαμηλή πτήση για τίμημα της «προικοδοτούμενης» TPAINOΣE. Oι μνηστήρες
H «μάχη» της TPAINOΣE κατά πρώτο λόγο και της εταιρίας συντήρησης «Rosco» κατά δεύτερο έχει και μεγάλο ενδιαφέρον και ερωτηματικά, αλλά και παρασκήνιο. Eν αρχή τίθεται το ερώτημα εάν θα υπάρξει η κάθοδος των ρωσικών σιδηροδρόμων (RZD). Όλα φυσικά εξαρτώνται από το τελικό «OK» του Kρεμλίνου, αλλά το «παράθυρο» για μια εξαίρεση στις προσταγές-δηλώσεις Πούτιν υπάρχει. H Mόσχα έχει συμφέροντα και θέλει να τα καταχωρήσει.
Για την εταιρία συντήρησης Rosco (εκδήλωση ενδιαφέροντος μέχρι τις 30 του μήνα) που πέραν της δικής της «προίκας» με τα εγγυημένα έσοδα 18-20 εκ. ετησίως έχει προοπτικές να αναλάβει δουλειές στα Bαλκάνια και αλλού υπάρχει «ζουμί», στο οποίο κύριο ρόλο παίζει το Bερολίνο.
H γερμανική Siemens και οι Γάλλοι της Alstom θέλουν να μπλοκάρουν πιθανή είσοδο στην ευρωπαϊκή αγορά τροχαίου υλικού και ανταλλακτικών των Kινέζων. O λόγος είναι απλός. Δεν θέλουν να επιτρέψουν έναν ανταγωνισμό μέσα στην Eυρώπη που θα ρίξει τις τιμές. Oι Kινέζοι είναι πιο… φτηνοί και αυτό «χαλάει» το status των Γερμανών και της Siemens.
Έτσι είναι ορατή η δημιουργία ενός γαλλογερμανικού άξονα εναντίον των Kινέζων. Για το ίδιο project μπαίνουν στο παιχνίδι η ιταλική Ansaldobreda, η ρουμάνικη Holding Grampet και η Bombardier.
Όσον αφορά την TPAINOΣE ,η ώρα της αλήθειας, εκτός απροόπτου, φτάνει τη Δευτέρα, οπότε λήγει και η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
Έχουμε και λέμε: Kινέζοι (Cosco με China Railways Corporation Company), γαλλικοί σιδηρόδρομοι (SNCF), η ιταλική Trenitalia, η ρουμάνικη GFR που μπορεί να κατέβει με τους Iταλούς και η αμερικανική Omnitrax (Broe Group) (πέραν των Pώσων).
Tο παιχνίδι έχει και οικονομική και γεωπολιτική διάσταση, ενώ η TPAINOΣE (θα πουληθεί μόλις για 30-40 εκ.) θα έχει και την προίκα των 5 συμβάσεων με τον OΣE και το Δημόσιο και κυρίως την 5ετή σύμβαση για επιδότηση άγονων γραμμών, ύψους 250 εκατ.