Σφαγή των ντόπιων με τις Siemens και Alstom
Με τη μπουκιά στο στόμα μένουν απ’ ό,τι φαίνεται οι ξένοι και εγχώριοι μεγαλοεργολάβοι που είχαν βάλει στο μάτι το «φιλέτο» της συντήρησης του δικτύου του ΟΣΕ.
Με βάση τον προηγούμενο σχεδιασμό, στη λογική ότι «όλα είναι προς πώληση», είχε αποφασιστεί η ιδιωτικοποίηση και αυτού, του τελευταίου ουσιαστικά κομματιού του Οργανισμού, που έχει αποψιλωθεί αφού τόσο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσο και η Rosco έχουν ήδη πάρει το δρόμο της αποκρατικοποίησης.
Ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών Μ. Χρυσοχοΐδης αλλάζει, κατά τις πληροφορίες, «διαδρομή» κι έτσι το όλο έργο θα πάει στην ΕΡΓΟΣΕ, η οποία θα το υλοποιήσει σε συνεργασία με υπεργολάβους.
Τώρα, αν εδώ κρύβεται το «μυστικό» και «βαφτίσουμε τον Γιάννη Γιαννάκη» μένει να φανεί.
Tο φιλέτο συντήρησης του δικτύου OΣE και η νέα «διαδρομή»
Στην ποδιά του project, πάντως, ετοιμάζονταν να «σφαχτούν παλικάρια», όπως οι Siemens και Alstom, που παραδοσιακά προμηθεύουν τα συστήματα σηματοδότησης κ.λπ., αλλά και οι ντόπιοι μεγάλοι -όμιλος Μπόμπολα (Ελλάκτωρ), Περιστέρης (Γεκ-Τέρνα) και Ιωάννου (J&P Άβαξ)-, που επί χρόνια μοιράζονται τα σιδηροδρομικά έργα, καθώς μιλάμε για χρηματοδότηση από τον ΟΣΕ 50 εκατ. ετησίως, τουτέστιν στην επταετία που θα ήταν η σύμβαση 350 εκατ.
Η υπόθεση είναι κρίσιμη και για τα μεγαλεπήβολα σχέδια όσον αφορά το νέο αναβαθμισμένο ρόλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αφού οι ζημιές αλλά και κλοπές στο αφύλακτο δίκτυο, που έχει γίνει στόχος οργανωμένων κυκλωμάτων, κοστίζουν σε χρόνο και χρήμα και προκύπτει πλέον κίνδυνος ακόμη και αποζημιώσεων προς τους χρήστες του για τις καθυστερήσεις στα δρομολόγια.