Αγκαλιάζοντας τις τελευταίες εξελίξεις της τεχνολογίας, η Detrop και το Google Developers Group Thessaloniki συνεργάζονται και παρουσιάζουν μια καινοτόμα διαδραστική πλατφόρμα.
«Η τεχνολογία αναπτύσσει εργαλεία με σκοπό να καθορίσει τις αγοραστικές ανάγκες και να συμβάλει στην προαγωγή της καινοτομίας σε όλους τους τομείς. Ένας από αυτούς είναι και η ελληνική διατροφή, η παραγωγή προϊόντων και η γαστρονομική παράδοση».
Σε αυτό πιστεύει το Google Developers Group Thessaloniki και με τη νεοσύστατη «Food Team» θα παρουσιάσει το project «Ελληνική Διατροφική Κληρονομιά» στη Detrop στην Αθήνα, στις 14-16 Μαρτίου 2014 στο εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο HELEXPO MAROUSSI.
Το project «Ελληνική Διατροφική Κληρονομιά» δεν είναι απλώς μια καινοτόμα εφαρμογή (application) που οπτικοποιεί δεδομένα της βιομηχανίας τροφίμων στο χάρτη, αλλά έχει ως στόχο να είναι μια διαδραστική πλατφόρμα για τη δημιουργία ενός ψηφιακού χάρτη που θα οδηγεί σε διαδρομές ιστορικές, πολιτιστικές, τουριστικές και οικονομικές. Πρόκειται για μια μοναδική προσπάθεια που γίνεται στη Ελλάδα και ξεκινάει από τη TIF-HELEXPO που στηρίζει την Κοινότητα του Google Developers Group Thessaloniki. Ο στόχος είναι να αναπτυχθεί και σε αυτό να συμβάλουν όσοι φορείς επιθυμούν (πανεπιστημιακοί, εκπαιδευτικοί, πολιτιστικοί, οικονομικοί και προκειμένου να αξιοποιηθεί και ως εργαλείο για την εξωστρέφεια των παραγωγών, επιχειρήσεων και γενικότερα της χώρας.
Σχεδιάστηκε για να προσφέρει μια καινοτόμα υπηρεσία που θα προσθέσει αξία στην παρουσίαση των εκθετών της Detrop, και για να εξελιχθεί σε ένα συλλέκτη δεδομένων και πληροφοριών που παρουσιάζονται από μια διαφορετική οπτική γωνία: την τοποθεσία. Αυτό έγινε κυρίως με σκοπό να δημιουργηθούν ομάδες δεδομένων, όπου θα συνδέονται η ιστορία με τη παράδοση στην παραγωγή αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων. Η πλατφόρμα θα δίνει πληροφορίες με έναν πολύπλευρο τρόπο, ώστε ένα προϊόν να συνδέεται όχι μόνο με τον παραγωγό του αλλά και με το ιστορικό, πολιτιστικό και γαστρονομικό υπόβαθρο της περιοχής. Στις τοποθεσίες θα περιλαμβάνονται στοιχεία για φάρμες, μύλους, γαλακτοκομεία, αμπελώνες, οπωρώνες, ζυθοποιεία, εστιατόρια και καφετέριες, αγορές τροφίμων και παντοπωλεία, ξενοδοχεία και πανδοχεία.
Όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση, κύριοι στόχοι του project είναι:
• Να αναδειχθεί η τωρινή παραγωγή τροφίμων και η μεθοδολογία της
• Να αναδειχθούν οι τωρινές τοποθεσίες παραγωγής
• Να μάθουμε για τη Διατροφική Κληρονομιά και τη Γαστρονομική κουλτούρα από το παρελθόν ως και σήμερα
• Να ενθαρρύνει τους “εμπόρους λιανικής” να προωθήσουν ένα γαστρονομικό τουρισμό βασισμένο στη Διατροφική Κληρονομιά
• Να ενθαρρύνει τις συνεργασίες για την δημιουργία αγροτικής και οικονομικής ανάπτυξης.
Ως ένα άμεσο αποτέλεσμα του project αυτού, ανά περιοχή μπορούμε να δημιουργήσουμε:
1. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
– Υποστήριξη στις πρωτοβουλίες που μειώνουν τα εμπόδια στους νέους αγρότες όπως επίσης και στη μετατροπή της μη χρησιμοποιούμενης αγροτικής και αστικής γης σε “Hot Zones” παραγωγής παραδοσιακών τροφίμων.
– Εδραίωση συνεργασιών για την προώθηση και ανάπτυξη εκπαιδευτικών μέσων καθώς και για την εκπαίδευση στην παραγωγή παραδοσιακών τροφίμων.
2. ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩN
– Δημιουργία αγροτικού, ειδικευμένου εργατικού δυναμικού
– Ενίσχυση της επιτυχίας/ αποτελεσματικότητας των ήδη υπαρχόντων εγκαταστάσεων επεξεργασίας
– Βοήθεια στους επιχειρηματίες του χώρου των τροφίμων
– Ενδυνάμωση του επιχειρηματικού πνεύματος
3. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
– Ιστορία: Αγκαλιάζουμε το παρελθόν μας και ενισχύουμε τη συνείδηση για τον τόπο μας
-Υγεία: προωθούμε το μαγείρεμα από την αρχή, χρησιμοποιώντας ολόκληρα τα τρόφιμα
– Οικονομία: Στηρίζουμε τους ντόπιους παραγωγούς και ιδιοκτήτες εστιατορίων
– Ισοσταθμίζουμε το παρελθόν με το μέλλον μέσω της τεχνολογίας
4. ΛΙΑΝΙΚΗ ΠΩΛΗΣΗ
1. Αναγνώριση (μέσω συνεργασίας)
– Καθιέρωση κριτηρίων παραδοσιακών τροφίμων
– Αναγνώριση παραδοσιακών τροφίμων
– Δημιουργία ενός Κεντρικού Οδηγού Ελληνικής Διατροφικής Κληρονομιάς
2. Πιστοποίηση (μέσω συνεργασίας)
– Επιγραφή παραδοσιακών τροφίμων
– Διασφάλιση ποιότητας του προϊόντος
5. ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
– Ενσωμάτωση της εκμάθησης και των επιδείξεων των παραδοσιακών προϊόντων με τοπικές περιοχές και εκδηλώσεις ιστορικού τουρισμού.
– Καλές πρακτικές/ Παράδειγμα: Περιοχές Εθνικής Πολιτιστικής κληρονομιάς- ένα ταξίδι στις συνήθειες και την κουλτούρα της Αρχαίας Ελλάδας
– Εκμετάλλευση των οικονομικών οφελών του τουρισμού
– Παροχή πληροφοριών στους “food tourists” (γαστρονομικός τουρισμός)
– Ενίσχυση της τοπικής οικονομίας μέσω της διαφήμισης των τοπικών παραδοσιακών προϊόντων.
6. ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
– Εκπαίδευση των τοπικών κοινοτήτων για τις παραδόσεις του τόπου και την καλλιέργεια των τροφίμων
– Ενίσχυση της συνείδησης για τον τόπο
– Εκπαίδευση των “τουριστών γαστρονομίας” για τις παραδόσεις του τόπου και την καλλιέργεια των τροφίμων
– Σύνδεση του πολιτισμού με τη γαστρονομία και τους αρχαιολογικούς χώρους.