Σε online πλατφόρμα που συνδέει μεταξύ τους όλους τους επαγγελματίες του οπτικοακουστικού κλάδου εντάχθηκε εδώ και λίγους μήνες και η Ελλάδα.
Η συνεργασία του Film Office της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και της online πλατφόρμας Crew United Greece παρουσιάστηκε χθες στην Αγορά (Agora) του 64ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης. Εκπρόσωποι των φορέων αυτών μαζί με τον Γερμανό παραγωγό Felix Gerd Schneider συζήτησαν για το πώς οι επαγγελματίες του κινηματογράφου μπορούν να επωφεληθούν και να ενισχύσουν την καριέρα τους μέσω της δικτύωσης -τοπικά και διεθνώς.
Η πλατφόρμα μπορεί να διευκολύνει σημαντικά ξένους παραγωγούς που έρχονται για γυρίσματα στην Ελλάδα ώστε να βρουν τους κατάλληλες επαγγελματίες για τις θέσεις που πρέπει να στελεχωθούν. Παράλληλα δίνει την ευκαιρία στους επαγγελματίες της χώρας να προβάλουν τη δουλειά, την εμπειρία και τα project στα οποία συμμετείχαν, προκειμένου να βρουν δουλειά στο αντικείμενό τους.
«Υπάρχει τα τελευταία χρόνια μεγάλη κινητικότητα στον οπτικοακουστικό τομέα. Παραγωγές από το εξωτερικό έρχονται στην Ελλάδα και αυτό είναι καθημερινότητα πλέον στον κλάδο. Όταν μια τέτοια παραγωγή έρχεται από τις ΗΠΑ, τη Βρετανία, τη Γαλλία ή άλλες χώρες που έχουν τεράστια κινηματογραφική βιομηχανία, καταφθάνει στη χώρα ένα συνεργείο περίπου εκατό ανθρώπων, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι επικεφαλής τμημάτων, όμως ενδέχεται να χρειαστούν εκατοντάδες ακόμη άτομα με ταλέντο και εμπειρία για να καλύψουν τις ανάγκες μιας απαιτητικής ταινίας ή σειράς» επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η υπεύθυνη ανάπτυξης της πλατφόρμας Crew United στην Ελλάδα, Βένια Βέργου.
Η ίδια αναφέρει, για παράδειγμα, ότι μια παραγωγή από το εξωτερικό μπορεί να χρειαστεί κασκαντέρ (stand coordinator) για να υποκαταστήσει τον πρωταγωνιστή μιας ταινίας σε σκηνές δράσης υψηλών προδιαγραφών, ηθοποιούς παιδιά αλλά και φροντιστές για εκείνα καθώς και εκπαιδευτή ζώων για το χρονικό διάστημα των γυρισμάτων. «Σε μια ταινία που εμφανίζεται μια μαϊμού, σαφώς και το συνεργείο δεν θα την δανειστεί απλώς από έναν ζωολογικό κήπο, αλλά χρειάζεται να τηρηθεί μια διαδικασία η οποία εμπεριέχει και τον εκπαιδευτή του ζώου προκειμένου αυτό να ανταποκριθεί στις ανάγκες των γυρισμάτων» σημειώνει χαρακτηριστικά.
Στην πλατφόρμα και συγκεκριμένα στο προφίλ κάθε επαγγελματία, περιλαμβάνονται το βιογραφικό του, αναλυτικές πληροφορίες για την ειδικότητά του, οι ταινίες ή οι δουλειές στις οποίες έχει συμμετάσχει, τα project στα οποία έλαβε μέρος, το εύρος των ταλέντων του, η ερμηνευτική του ηλικία, η διαθεσιμότητά του, η σωματική του διάπλαση και πολλές ακόμη πληροφορίες. Εξειδικευμένα στελέχη της πλατφόρμας που ξεκίνησε να λειτουργεί το 1996 στη Γερμανία, ελέγχουν με προσοχή την εγκυρότητα των πληροφοριών, επαληθεύουν τα δεδομένα και πιστοποιούν την επαγγελματική ιδιότητα των μελών ώστε οι άνθρωποι κάθε παραγωγής να είναι σίγουροι για το υψηλό επίπεδο και την εξειδίκευση των υποψηφίων συνεργατών τους. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται παράλληλα το κύρος και η αξιοπιστία της Crew United.
Σύμφωνα με την κ. Βέργου, η πλατφόρμα λειτουργεί στη Γερμανία, τη Γαλλία, την Πολωνία, την Ιταλία, την Ισπανία, τη Λιθουανία, τη Ρουμανία και από τον περασμένο Ιούνιο και την Ελλάδα, μετά την απαραίτητη προετοιμασία που προηγήθηκε. Σε αυτήν είναι εγγεγραμμένοι 24.249 ελεύθεροι επαγγελματίες από όλες τις παραπάνω χώρες, 22.746 ηθοποιοί, 3.446 εταιρείες και 330 πρακτορεία ταλέντων. Στα παραπάνω στοιχεία δεν συνυπολογίζονται τα βασικά μέλη, αλλά μόνο τα premium μέλη ενώ το σύνολο των εγγεγραμμένων ξεπερνά τις πενήντα χιλιάδες. Στην Ελλάδα, ήδη εκατό επαγγελματίες έχουν ενταχθεί στην πλατφόρμα που έχει το βασικό σύνθημα «συνδέουμε τους ανθρώπους για να κάνουν σπουδαίες ταινίες».
Εξάλλου, μέσα από το online αυτό εργαλείο παρέχονται πληροφορίες για τα κέντρα κινηματογράφου στην Ελλάδα, τις πηγές χρηματοδότησης ταινιών ή άλλων παραγωγών, τα σωματεία και τις ενώσεις των επαγγελματιών, τον χρηματοδοτικό κανονισμό και τα κίνητρα που παρέχονται στη χώρα. Δημοσιεύονται, επίσης, αγγελίες από παραγωγούς που δραστηριοποιούνται σε οποιαδήποτε χώρα, δεδομένου ότι πολλοί εξειδικευμένοι επαγγελματίες εργάζονται συχνά σε παραγωγές εξ αποστάσεως. «Για παράδειγμα, ένας παραγωγός στη Γερμανία αναζητά μοντέρ για ταινία μυθοπλασίας. Τα γυρίσματα θα γίνουν τον Δεκέμβριο και η αμοιβή που προσφέρεται είναι πολύ συγκεκριμένη και πληροί τις προϋποθέσεις των συλλογικών συμβάσεων εργασίας. Μια τέτοια αγγελία μπορεί να βοηθήσει ανθρώπους να βρουν δουλειά στο αντικείμενό τους» σημειώνει η υπεύθυνη ανάπτυξης της πλατφόρμας στην Ελλάδα.
Επιπλέον διαβεβαιώνει ότι με τον τρόπο αυτό δεν υποκαθίσταται η δουλειά του παραγωγού, ο οποίος πρέπει ουσιαστικά να «στήσει» την ομάδα των επαγγελματιών. Αντιθέτως ο ίδιος έχει βοήθεια στην προσπάθειά του να να βρει τους ανθρώπους που αναζητά. Γίνονται, ακόμη, ορατοί όλοι οι καλλιτεχνικοί δημιουργοί και τεχνικοί συντελεστές προκειμένου να διασυνδέονται και να επεκτείνουν το δίκτυο των επαφών τους.
Τέλος, η κ. Βέργου σημειώνει ότι η όλη προσπάθεια λειτουργεί συμπληρωματικά με τα μητρώα επαγγελματιών που έχουν δημιουργήσει τα Film Offices στη χώρα, καθώς επιχειρεί να συγκεντρώνει και να διαθέτει όλο και περισσότερες πληροφορίες και λεπτομέρειες για να προβαλλει τους επαγγελματίες του κλάδου.