Βeyond 2024: Μονόδρομος η AI για την αναβάθμιση των ψηφιακών ικανοτήτων

Κοινή παραδοχή ότι πρέπει να τεθούν πολιτικές από την ΕΕ στη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης

Περισσότερο από συγκλονιστική ήταν η φετινή έκθεση Beyond, η Διεθνής Εκθεση Ψηφιακού Μετασχηματισμού, Τεχνολογίας και Καινοτομίας, η οποία πραγματοποιήθηκε 25-27 Απριλίου στη Θεσσαλονίκη, με θεματική την επανάσταση της Τεχνητής Νοημοσύνης (Α.Ι.), τον ρόλο και τις επιδράσεις της στην καθημερινότητά μας.

Της Μαρίας (Μαρλέν) Βυτινίδου
(Χημικός B.Sc., MBA, Fashion Designer, Business Instructor και Ιδρύτρια του Ομίλου Επιχειρήσεων Μόδας AthensFashionClub)

Η φετινή Βeyond τα είχε όλα. Το συνέδριο Τεχνητής Νοημοσύνης με θέμα «Η εποχή της Tεχνητής Nοημοσύνης. Ξεκλειδώνοντας δυνατότητες», το 11o Technology Forum, το οποίο αποτελεί μία μοναδική πλατφόρμα συνάντησης της βιομηχανίας και της έρευνας διεθνώς, κορυφαίους ακαδημαϊκούς και ομιλητές, πρωτοπόρες εταιρίες ψηφιακού μετασχηματισμού, business leaders, top startups και διεθνώς αναγνωρισμένους keynote speakers. 

Ολα μαζί, ένας δυναμικός πύργος τεχνολογικής καινοτομίας, ένα network δημιουργικής επιτάχυνσης, ένα συναρπαστικό forum, ένας ορίζοντας τεχνολογικής υπεροχής, μία επίδειξη του μέλλοντος, μια ανατρεπτική version της καθημερινότητας, μια ένωση πνευματικών δυνάμεων του ψηφιακού κόσμου. 

Ενα από τα πιο ενδιαφέροντα συνέδρια ομιλιών ήταν αυτό που εστίαζε στο θέμα «AI as a tool for innovation by the Creatives trends and countertrends, possibilities, and challenges», επιχειρώντας να διερευνήσει τη μελλοντική εξέλιξη της δημιουργικής βιομηχανίας (CCIs) μέσα από τις δυνατότητες και τις προκλήσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης (A.I.). 

Oι τέσσερις διακεκριμένοι ομιλητές που συμμετείχαν στη συζήτηση, ο Ragnar Sill -Director Creativity Lab, Estonia-, η Valentina Auricchio -Assistant Professor Department of Design, Politechnico Di Milano-, ο Paul Hekkert -Professor of Form Theory Delft University of Technology, The Netherlands- και η Μαρία Βυτινίδου -σχεδιάστρια & CEO of AthensFashionClub Group- συμφώνησαν ότι πρέπει να τεθούν πολιτικές από την ΕU στη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης και ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί μονόδρομο για την αναβάθμιση των ψηφιακών ικανοτήτων για όσους θέλουν να «παραμείνουν δυνατοί παίκτες στο παιγνίδι» της ελεύθερης αγοράς.

Η διακλαδική συνεργασία αποτελεί μονόδρομο για την εξέλιξη 

Ενα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αναφέρθηκαν στη συζήτηση για τη χρήση Α.Ι. ήταν η διαπίστωση ότι ακόμα και η ακαδημαϊκή κοινότητα συνεχίζει να λειτουργεί με «σιλό» επιστημονικών πεδίων, με αποτέλεσμα διαφορετικές ειδικότητες επιστημόνων να μην αλληλοεπιδρούν με άλλες ειδικότητες, ώστε να επιτυγχάνεται συγχώνευση εμπειριών και μεταφοράς γνώσεων από το ένα πεδίο στο άλλο. Η συνεργασία μεταξύ τεχνοκρατών και επαγγελματιών από τον χώρο της δημιουργικής βιομηχανίας είναι απαραίτητη για την ενίσχυση της δημιουργικής διαδικασίας σε πολλούς τομείς της βιομηχανίας, όπως η τέχνη, η μουσική, ο κινηματογράφος, ο σχεδιασμός, η ένδυση και η διαφήμιση.

ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ

Παρέχονται νέες δυνατότητες, αλλά και προκλήσεις

Στον τομέα της τέχνης και του σχεδιασμού, η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία νέων και πρωτοποριακών έργων, αλλά και για την ανάλυση της τάσης των καταναλωτών και τη δημιουργία εξατομικευμένων προϊόντων και εμπειριών. Στον κινηματογράφο, η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία ειδικών εφέ και για τη βελτίωση της παραγωγικής διαδικασίας, καθώς και να ολοκληρώσει μέσα σε ελάχιστο χρόνο εργασίες παραγωγής ταινιών που θα απαιτούσε εβδομάδες με τον παραδοσιακό τρόπο. Στην παραγωγή ένδυσης ενισχύει τον καλλιτεχνικό σχεδιασμό και στη φωτογράφιση αντικαθιστά πολλές εργατώρες και τεράστια κόστη φωτογράφισης με μοντέλα, φωτογράφους, make up artists και hair stylists. Στην επιμέλεια μόδας, γνωστή ως Fashion Styling, παρουσιάζει στιλιστικές προτάσεις ευφάνταστες, τολμηρές και απόλυτα προσωποποιημένες (personalized). Επίσης, στη διαφήμιση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ανάλυση των δεδομένων και την πρόβλεψη των τάσεων της αγοράς.

Από την άλλη πλευρά, η δημιουργική βιομηχανία μπορεί να εμπνεύσει την ανάπτυξη νέων τεχνικών και εφαρμογών της Τεχνητής Νοημοσύνης. Για παράδειγμα, ο σχεδιασμός ρούχων μπορεί να ενισχυθεί με τη χρήση αλγορίθμων μηχανικής μάθησης που προβλέπουν τις μελλοντικές τάσεις της μόδας. Επιπλέον, η δημιουργική προσέγγιση των καλλιτεχνών μπορεί να ενθαρρύνει την ανάπτυξη νέων αλγορίθμων που να αντιλαμβάνονται και να αποδίδουν την αισθητική ανθρώπινων δημιουργιών.

Άνοιξε ξανά το κουτί της Πανδώρας

Οπως η Πανδώρα απελευθέρωσε τα κακά στοιχεία, έτσι και η δημιουργική διαδικασία μπορεί να αντιμετωπίσει προκλήσεις και αντιφάσεις, ενώ η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να φέρει νέες δυνατότητες αλλά και προκλήσεις στον τρόπο που αντιμετωπίζουμε καινοτόμες ιδέες και δημιουργούμε προϊόντα. Θα χαθούν θέσεις εργασίας με τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης; Θα δημιουργηθούν νέες θέσεις, με νέες προδιαγραφές για σύγχρονους επαγγελματίες; 

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ