Αύξηση 32,5% στην πρόσβαση στο Διαδίκτυο: Τι αγοράζουν οι Έλληνες χρήστες

Η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες παραμένει η κυριότερη δραστηριότητα για τους χρήστες του Διαδικτύου, με το 92% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών να την επιλέγουν.

Η χρήση του Διαδικτύου στην Ελλάδα σημειώνει συνεχώς άνοδο τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Έρευνας Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας της ΕΛΣΤΑΤ, το 2024 το 86,9% των νοικοκυριών διαθέτει πρόσβαση στο Διαδίκτυο από την κατοικία τους, καταγράφοντας αύξηση 32,5% σε σχέση με το 2014.

Επιπλέον, η χρήση του Διαδικτύου από άτομα ηλικίας 16-74 ετών το πρώτο τρίμηνο του 2024 φτάνει το 86,3%, με αύξηση 1,3 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με το 2023 και 23,1 ποσοστιαίων μονάδων από το 2014.

Κυριότερες δραστηριότητες διαδικτυακής χρήσης

Η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες παραμένει η κυριότερη δραστηριότητα για τους χρήστες του Διαδικτύου, με το 92% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών να την επιλέγουν. Ακολουθεί η online ανάγνωση ειδήσεων από ιστοσελίδες, εφημερίδες και περιοδικά, που προσελκύει το 88,4% των χρηστών. Ταυτόχρονα, οι δραστηριότητες που σημείωσαν τη μεγαλύτερη άνοδο το τελευταίο έτος περιλαμβάνουν την αναζήτηση πληροφοριών για την υγεία (11,8%), τη συμμετοχή σε κοινωνικές ή πολιτικές διαβουλεύσεις (6,5%) και την αποστολή γνώμης μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (8,8%).

Μια ενδιαφέρουσα αλλαγή είναι η αυξημένη χρήση του Διαδικτύου για εκπαιδευτικούς λόγους. Το 2024, το 26,2% των χρηστών του Διαδικτύου παρακολούθησαν online σεμινάρια, μαθήματα ή χρησιμοποίησαν ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με το 2023. Περίπου το 51,4% αυτών το έκαναν για εκπαιδευτικούς λόγους, ενώ 46,3% χρησιμοποίησαν το Διαδίκτυο για επαγγελματική εκπαίδευση.

Η ηλεκτρονική διακυβέρνηση και οι υπηρεσίες του δημοσίου

Η ηλεκτρονική διακυβέρνηση αναδεικνύεται ως μια από τις πιο σημαντικές χρήσεις του Διαδικτύου στην Ελλάδα. Το 2024, το 66,3% των Ελλήνων ηλικίας 16-74 ετών χρησιμοποίησαν υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, κυρίως για προσωπικούς λόγους. Από αυτούς, το 61,6% έλαβε επίσημα έγγραφα, όπως πιστοποιητικά ή αποτελέσματα τεστ, μέσω δημόσιων ιστοσελίδων, ενώ το 46% έκλεισε ραντεβού με δημόσιες υπηρεσίες, όπως ΚΕΠ και ΕΦΚΑ, μέσω Διαδικτύου.

Αξιοσημείωτο είναι ότι το 16,8% υπέβαλαν φορολογική δήλωση online, ενώ το 50,2% υπέβαλαν αιτήσεις για επίσημα έγγραφα ή επιδόματα μέσω Διαδικτύου, όπως το market pass και το fuel pass.

Η ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών

Μία από τις πιο χαρακτηριστικές τάσεις των τελευταίων ετών είναι η αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών. Στο πρώτο τρίμηνο του 2024, το 62,8% των χρηστών του Διαδικτύου πραγματοποίησαν αγορές ή παραγγελίες αγαθών ή υπηρεσιών μέσω Διαδικτύου για προσωπική χρήση, σημειώνοντας αύξηση 7,5 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Οι κυριότερες κατηγορίες προϊόντων που αγοράστηκαν περιλαμβάνουν τα είδη ένδυσης (75,6%), το φαγητό μέσω delivery (63,9%), τα φάρμακα και τα συμπληρώματα διατροφής (36,6%), και τα αθλητικά είδη (36,2%). Στον τομέα των ψηφιακών προϊόντων, το 46,5% των χρηστών αγόρασαν υπηρεσίες streaming για ταινίες και σειρές, ενώ το 23,4% αγόρασαν μουσική μέσω υπηρεσιών streaming.

Στον τομέα των υπηρεσιών, οι πιο δημοφιλείς αγορές περιλαμβάνουν συνδρομές στο Διαδίκτυο και κινητή τηλεφωνία (49,3%), καταλύματα (43,9%), εισιτήρια για πολιτιστικά και αθλητικά γεγονότα (42,9%) και υπηρεσίες μετακίνησης (40,8%).

Τεχνολογικά προηγμένες συσκευές

Στην ελληνική αγορά, παρατηρείται επίσης αύξηση της χρήσης τεχνολογικά προηγμένων συσκευών που συνδέονται στο Διαδίκτυο. Το 22,7% των χρηστών του Διαδικτύου το πρώτο τρίμηνο του 2024 χρησιμοποίησαν συσκευές όπως έξυπνα ρολόγια, θερμοστάτες ή συστήματα ασφαλείας. Ωστόσο, το 77,3% του πληθυσμού δεν έχει χρησιμοποιήσει τέτοιες συσκευές, με το 62,6% να δηλώνει ότι δεν τις χρειάζεται.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ