Περίπου το δέκα τοις εκατό των ερωτηθέντων χρηστών social Media δηλώνει, σε έρευνα της ESET, στο πλαίσιο του Mobile World Congress, πως έχει χάσει ή έχει πέσει θύμα κλοπής της συσκευής του κατά τους τελευταίους 12 μήνες, το 29,3 τοις εκατό δεν κλειδώνει το smartphone του και περίπου το 20 τοις εκατό δεν πραγματοποιεί καθόλου backup των δεδομένων του.
Στόχος της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο, σε περίπου πεντακόσιους χρήστες smartphone στα social media, ήταν η συγκέντρωση δεδομένων αναφορικά με την ασφάλεια στην κινητή τηλεφωνία.
Ο Raphael Labaca Castro, ένας από τους ομιλητές της ESET στο Mobile World Congress, προτείνει συμβουλές για το πώς να παραμένουν οι χρήστες ασφαλείς στο διαδίκτυο. «Για τους χρήστες του Android, μια λύση ασφάλειας είναι απαραίτητη, καθώς πέρυσι οι απειλές που εντοπίσαμε σε αυτήν την πλατφόρμα ξεπέρασαν κάθε ρεκόρ – μεταξύ αυτών και το πρώτο ransomware για κρυπτογράφηση αρχείων που ανακαλύφθηκε από τα εργαστήρια ερευνών μας».
Σύμφωνα με τον Castro, είναι επίσης πολύ σημαντικό να κρατούνται τακτικά αντίγραφα ασφαλείας των δεδομένων που αποθηκεύονται σε ένα smartphone. Με βάση την έρευνα της ESET, το 19,7 τοις εκατό των χρηστών στην πραγματικότητα δεν δημιουργούν καθόλου αντίγραφα ασφαλείας των δεδομένων τους και το 35,7 τοις εκατό το κάνει μόνο κάποιες φορές (το 19,9% καθημερινά, το 14,7% εβδομαδιαία και το 10% μηνιαία).
Ένα από τα καλύτερα εργαλεία προστασίας ενάντια στις παραβιάσεις των τηλεφώνων από φυσικά πρόσωπα, είναι το κλείδωμα της συσκευής, ενώ και το λογισμικό ασφαλείας με Anti-Theft μπορεί να βοηθήσει στον εντοπισμό της. Ωστόσο, το 29,3 τοις εκατό δεν κλειδώνει το τηλέφωνο ή την οθόνη, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία – το 55,3 τοις εκατό – χρησιμοποιεί αριθμό PIN για κλείδωμα (το 12,5% χρησιμοποιεί δακτυλικά αποτυπώματα και το 3% λειτουργία ανίχνευσης προσώπου).
Ένας από τους καλύτερους τρόπους προστασίας ενάντια στην πρόσβαση σε δίκτυα επιχειρήσεων, καθώς και σε προσωπικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, είναι η χρήση πιστοποίησης διπλού παράγοντα. Στο σημείο αυτό μπορούμε να σημειώσουμε και ένα ευχάριστο εύρημα, καθώς το 64,9 τοις εκατό των ερωτηθέντων χρησιμοποιούν ήδη πιστοποίηση για τις online υπηρεσίες (π.χ. μέσω μηνυμάτων κειμένου).
Αυτό μπορεί να είναι ιδιαίτερα σημαντικό για υπηρεσίες όπως τις online τραπεζικές συναλλαγές, οι οποίες χρησιμοποιούνται από το 53 τοις εκατό των ερωτηθέντων χρηστών. Επιπλέον, η έρευνα ανέδειξε τη σημασία της προστασίας του «cloud» των χρηστών smartphone, με ήδη το 26,9 τοις εκατό να χρησιμοποιούν αποκλειστικά αυτές τις υπηρεσίες cloud και το 23,1 τοις εκατό να αποθηκεύει τα δεδομένα, τόσο τοπικά όσο και στο cloud.