H Sony ανακοίνωσε ότι εντός του 2016 θα λανσάρει στην αγορά μια βελτιωμένη έκδοση των γυαλιών εικονικής πραγματικότητας Morpheus.
Η νέα έκδοση των Morpheus περιλαμβάνει οθόνες OLED (Οργανικές δίοδοι εκπομπής φωτός), αντί για LCD (Οθόνες υγρών κρυστάλλων), κάτι που έχει ως αποτέλεσμα τα Morpheus να έχουν πιο έντονα χρώματα.
Tα Morpheus έχουν τη δυνατότητα να προβάλουν γραφικά με συχνότητα 120 εικόνες ανά δευτερόλεπτο (fps), που είναι υψηλότερη από την συχνότητα που ανακοίνωσε η HTC για το Vive (90 fps), που παρουσίασε πρόσφατα.
Η ανακοίνωση της Sony αποτελεί έκπληξη, γιατί, μέχρι τώρα, η κονσόλα PlayStation, επί της οποίας βασίζεται η λειτουργία των Morpheus, δεν είχε δείξει ότι μπορεί να φτάσει σε αυτήν την συχνότητα στα βιντεοπαιχνίδια.
Ο Shuhei Yoshida, υπεύθυνος για την κονσόλα PlayStation, ανέφερε στο Συνέδριο Προγραμματιστών Παιχνιδιών στον Σαν Φρανσίσκο ότι μια αναβάθμιση λογισμικού θα επιτρέψει στην κονσόλα να διπλασιάσει την παρούσα δυνατότητα των 60 fps.
Αξίζει να αναφερθεί ότι στα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας, η συχνότητα εικόνων είναι σημαντική, γιατί όσο υψηλότερη είναι, τόσο πιο ομαλή εμφανίζεται η κίνηση των αντικειμένων και, επίσης, μειώνεται ο κίνδυνος ναυτίας.
Ο Shuhei Yoshida συνέχισε: «Οι υψηλότερες συχνότητες είναι πολύ σημαντικές, επειδή οδηγούν σε μεγαλύτερη ανταπόκριση του περιβάλλοντος του παιχνιδιού. Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες των γυαλιών θα νοιώθουν καλύτερα και θα ζαλίζονται λιγότερο. Μια συχνότητα 120 fps είναι πολύ κοντά στην συχνότητα που δεν αντιλαμβάνεται ο χρήστης τις αλλαγές στα γραφικά, τα οποία θα είναι φιλικά προς τον χρήστη.»
Η ανταγωνίστρια εταιρεία Oculus Rift δεν επιβεβαίωσε τα χαρακτηριστικά του δικού της προϊόντος, αλλά πρόσφατες δοκιμές της νέας έκδοσης του προϊόντος έδειξαν ότι και αυτό έχει συχνότητα περίπου 90 fps.